مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: منشور فعالیت ها در بین کارگزاران نظام و دولت تدبیر و امید باید بر مبنای احترام به حقوق شهروندی باشد.

مجید جوادیان زاده روز شنبه در جلسه شورای اداری مهریز افزود: بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید ، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در سطح استان یزد تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه انسان در جوامع با صفت شهروند شناخته می شوند ادامه داد: هر انسانی در جامعه دارای حقوقی است که با توجه به آن شناخته می شود.

این مسوول گفت: در آموزه های مکتب حیاتبخش اسلام ، انسان با توجه به ویژگی ارزنده و دارا بودن مقام خلیفه الهی دارای حقوقی است که بر رعایت و پایبندی به آن بسیار تأکید و سفارش شده است.

جوادیان زاده ، با بیان اینکه برنامه های این ستاد درون سازمانی و برون سازمانی تدوین شده است افزود: برنامه های درون سازی مربوط به رعایت و نحوه ی دستورالعمل 12 گانه حقوق شهروندی و 11 گانه عفاف و حجاب که مورد تأکید بازرسان می باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا گفتمان حقوق شهروندی در جامعه اسلامی ما بصورت کامل و درست نهادینه شود .

وی از مدیران اجرایی خواست تا این برنامه مهم دولت را در سالجاری با جدیت دنبال کنند که اجرای آن ثمرات زیادی برای کشور و مردم به همراه خواهد داشت .