مدیر جدید حوزه علمیه مهریز معرفی شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی رهواره به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه مهریز معرفی شد.
مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) مهریز صبح امروز در محل فرمانداری مهریز با حضور حجت‌الاسلام شمس مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد، امام جمعه و فرماندار مهریز و جمعی از روحانیون و مسئولان این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام شمس، مدیر حوزه‌های علمیه استان در این مراسم بیان کرد: با وجود همه دشمنی‌های موجود با نظام اسلامی ما توانسته‌ایم با داشتن محتوای غنی و معارف بی‌نظیر قرآن و عترت، ظرفیت‌های عظیم حوزه و داشتن رهبری حکیم و فرزانه و داشتن مردمی متدین در برخورد با دشمن موفقیت خوبی داشته‌ایم.
وی افزود: امروز از نعمت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای برخوردار هستیم و باید قدردان آن بوده و رهنمودهای آن عالم فرزانه را منشأ اهداف خود قرار دهیم.
شمس بر شناسایی مشکلات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه به ویژه جوانان توسط طلاب تاکید کرد.
وی غنی‌سازی دانش علمی را برای طلاب در مقابله با حملات دشمن از مؤثرترین موارد دانست و اظهار داشت: این اندیشه که علم در دانشگاه‌هاست، از نشانه‌های فعالیت دشمنان روحانیت بوده و این به علت عقب‌نشینی طلاب و حوزه‌های علمیه است.
امام جمعه مهریز نیز در این مراسم بر ضرورت ارتقای امور تبلیغی در جامعه تاکید کرد و افزود: همسو با رشد فکری طبقات مختلف جامعه امر تبلیغ توسط طلاب باید ارتقا یابد.
علی برهان دو وظیفه سنگین طلاب را فهم و شناخت عمیق دین، و ابلاغ و تبلیغ آن دانست و عنوان کرد: ایفای این دو مسئولیت مهم و اساسی در جامعه جز با سه ابزار مهم علم، ایمان و عقلانیت امکان‌پذیر نبوده و از این‌رو باید برای انجام این دو وظیفه خطیر، به نحو هرچه شایسته‌تر، قدرت علمی طلاب و فضلا به نحو مناسب تضمین شود و این ممکن نخواهد شد مگر با اهتمام هرچه بیشتر و تلاش هرچه وافرتر طلاب و نیز نظارت و برنامه‌ریزی هرچه کامل‌تر مسئولان و متصدیان امور حوزه‌های علمیه.
در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام فلاح تجلیل و حجت‌الاسلام علی رهواره به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه مهریز معرفی شد.