مدیرکل بازرگانی استان یزد خبر داد: تجهیز تمام واحدهای صنفی یزد به صندوق‌های مکانیزه فروش

مدیرکل بازرگانی استان یزد از تجهیز تمام واحدهای صنفی یزد به صندوق‌های مکانیزه فروش خبر داد.

خبرگزاری فارس: تجهیز تمام واحدهای صنفی یزد به صندوق‌های مکانیزه فروش

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مهراب اسکندری ظهر امروز در اجلاس دوره‌ای رؤسا و هیئت رئیسه مجمع امور صنفی شهرستان‌های استان یزد که در مهریز تشکیل شد از تجهیز همه واحدهای صنفی استان به صندوق‌های مکانیزه فروش خبر داد.
وی افزود: تمام واحدهای صنفی در استان ملزم هستند صندوق مکانیزه فروش را به منظور ارائه خدمات مناسب به مشتری در واحد خود نصب کنند.
اسکندری بیان کرد: به منظور تامین این دستگاه‌ها، مذاکرات لازم با شرکت تولیدی و وارداتی صورت گرفته است و مشکلی در راستای اجرای این طرح وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل و سریع‌تر این طرح نیز به دنبال ارائه تسهیلات بانکی هستیم تا واحدهای صنفی با مشکل مالی روبه‌رو نشده و بتوانند با تجهیز واحد خود به صندوق مکانیزه گامی دیگر در مسیر مشتری‌مداری بردارند.
وی یادآور شد: بر اساس اصلاحیه ماده 71 قانون نظام صنفی، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش متناسب با نوع فعالیت به منظور تسهیل داد و ستد و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صنوف ضروری و لازم‌الاجراست.
اسکندری خاطرنشان کرد: کنترل قیمت کالا، نصب برچسب قیمت، تاریخ مصرف، کنترل موجودی، نگهداری کالا، ارائه فاکتور و موارد دیگر از جمله مزایای تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش است.
وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش، اتحادیه‌هایی چون فروشندگان میوه و تره‌بار، قنادی و شیرینی فروش، آجیل و خشکبار، فروشندگان مواد پروتئینی و گوشتی، سوپرمارکت، خواروبار فروش‌ها، لبنیات، طلا و جواهر در اولویت قرار دارند.
اسکندری بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 32هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول فعالیت هستند.
رئیس مجامع امور صنفی مهریز نیز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد خود در مهریز پرداخت و از فعالیت نزدیک به یک‌هزار و 400 واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.
در این نشست همچنین مسئولان مجامع شهرستانها ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد مجمع شهرستان خود، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود از جمله افزایش قبض برق تمام واحدهای صنفی از جمله لبنیات و عرضه مواد غذایی و جمع‌آوری فروشندگی‌های دوره گرد و دست فروش‌ها و مشاغل خانگی بدون را مطرح کردند که مدیرکل سازمان بازرگانی استان یزد قول پیگیری این مشکلات را داد