مدیرجهاد کشاورزی مهریز از کاهش 50 درصدی انار این شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مدیرجهاد کشاورزی مهریز از کاهش 50 درصدی انار این شهرستان خبر داد.
محمدحسین حکیمی با بیان اینکه بروز آفات و تاثیرات بحران خشکسالی چند سال گذشته و سرمازدگی‌ها امسال گریبان‌گیر برخی از محصولات کشاورزی در این شهرستان شده است، اظهار داشت: سالانه به طور متوسط از هر هکتار ۱۴ تن انواع انار در سطح باغات این شهرستان برداشت می‌شد.

وی افزود: این رقم امسال به کمتر از هفت تن کاهش یافته و امیدواریم امسال از ۷۶۰ هکتار اراضی شهرستان مهریز که به کشت ارقام مختلف محلی و کشوری انار اختصاص دارد بتوانیم پنج هزار تن انار برداشت کنیم.

این مسئول دهستان خورمیزات، مزارع شور و حومه شهر را از عمده مناطق برداشت انار مهریز نام برد و تصریح کرد: انار گل‌، تفتی‌، میخوش‌، حصیبی و شهوار انواع انارهای برداشتی از مزارع شهرستان مهریز است که بیش از نیمی از آن برای فروش به استان‌های همجوار ارسال می‌شود‌.

حکیمی گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار مهریزی در زمینه تولید انار در سطح شهرستان و به خصوص در بخش مرکزی مهریز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار برداشت انار در مهریز به مدت دو ماه ادامه دارد‌، گفت: ارائه خدمات فنی‌، آموزش‌های ترویجی و توجیهی و معرفی برای دریافت وام از اهم خدمات جهاد کشاورزی مهریز به باغداران تولید کننده انار است.