مديركل تبليغات اسلامي استان يزد:مدارس صدرا نخبگان فكري در حوزه دين تربيت مي‌كنند

مديركل تبليغات اسلامي استان يزد با اشاره به لزوم راه‌اندازي مدارس صدرا در شهرستان‌هاي مختلف استان يزد گفت: اين مدارس با هدف تربيت نخبگان فكري در حوزه دين راه‌اندازي ميشوند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام سيدمحمد شريف حسيني كوهستاني در نشستي با حضور فرماندار مهريز و مسئولان سازمان تبليغات اسلامي مهريز در دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدراي اين شهرستان اظهار داشت: مدارس صدرا يكي از بهترين دستاوردهاي سازمان تبليغات اسلامي براي پرورش نيروهاي نخبه در حوزه دين و معارف اسلامي است.
وي افزود: دبيرستان علوم و معارف اسلامي در فعاليت دو ساله خود در اين شهرستان بسيار موفق بوده است و دانش‌آموزان اين مدرسه جزو برترين دانش‌آموزان شهرستان از نظر اخلاقي و درسي به شمار مي‌روند.
حسيني كوهستاني هدف از راه‌اندازي دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدرا را تربيت فرهيختگان ديني و نشر فرهنگ متعالي اسلام ناب محمدي (ص) عنوان كرد.
وي تصريح كرد: در راستاي تحقيق فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر تبليغ حكيمانه دين مبين اسلام و پاسخگويي نهادهاي فرهنگي به نيازهاي نسل جوان جامعه كه تلاش گسترده انسان‌هاي مجرب را مي‌طلبد، سازمان تبليغات اسلامي با رويكرد جديد خود در راستاي تحقق فرمايشات معظم له و با هدف تربيت فرهيختگان و پژوهشگران اسلام‌شناس و كادرسازي در عرصه فرهنگي جامعه اقدام به راه‌اندازي مدارس علوم معارف اسلامي صدرا كرد.
حسيني كوهستاني خاطرنشان كرد: در سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري به استان يزد، پيشنهاد ساخت مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا در تمام شهرستان‌ها ارائه شد كه ساخت اين مدارس در سه شهرستان خاتم، طبس و ابركوه از عنايات سفر مقام معظم رهبري بود.
وي از مسئولان آموزش و پرورش مهريز به خاطر همكاري چند ساله با اين آموزشگاه براي در اختيار گذاشتن ساختماني موقت قدرداني كرد.
فرماندار مهريز نيز در اين نشست از تاسيس دبيرستان علوم و معارف اسلامي در اين شهرستان ابراز خرسندي كرد و آن را گامي در راستاي نخبه‌پروري فرهنگي و ديني دانست.
مهدي كياني‌مقدم بيان داشت: شكي نيست كه تربيت اسلامي و ارتقاي سطح فرهنگ ديني نسل نوجوان و جوان، امري است كه اكنون بيش از هر زمان ديگري ضروري به نظر مي‌رسد.
وي از كادر آموزشي اين دبيرستان به خاطر كسب رتبه برتر كشوري در فعاليت‌هاي متعدد فرهنگي در سال گذشته قدرداني كرد.
به گزارش فارس، دبيرستان صدراي مهريز سال گذشته از ميان 65 مركز در سطح كشور به خاطر فعاليت‌هاي متعدد و وِيژه فرهنگي به عنوان مدرسه برتر انتخاب شد.
در اين نشست مقرر شد؛ چند سال ديگر نيز ساختماني موقت به اين آموزشگاه از سوي آموزش و پرورش داده شود تا در سال‌هاي آينده تدبيري براي ساخت آموزشگاهي مستقل انديشيده شود.
هم‌اكنون شش دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدرا در شهرستان‌هاي مهريز، خاتم، بافق، طبس و دو آموزشگاه در ابركوه مشغول فعاليت هستند.