مديرعامل شركت شهرك صنعتي مهريز: كم‌آبي اصلي‌ترين چالش صنعت مهريز است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مديرعامل شركت شهرك صنعتي مهريز با تشريح برخي از مشكلات فراروي صنعت اين شهرستان گفت: در حال حاضر كم‌‌آبي اصلي‌ترين چالش صنعت مهريز است.
حميدرضا بشارت در جلسه بررسي مسائل و مشكلات شهرك صنعتي مهريز با بيان اينكه صنايع در اين شهرستان به تبع استان از مشكل كم‌آبي رنج مي‌برند، اظهار داشت: اگر مشكل آب صنعت در استان يزد و شهرستان مهريز برطرف شود، شاهد تحولي عظيم در بخش صنعت شهرستان مهريز خواهيم بود.
وي افزود: در حال حاضر كم‌آبي اصلي‌ترين معضل و چالش فراروي بخش صنعت و توليد در شهرك صنعتي مهريز است.
بشارت با بيان اينكه واحدهاي صنعتي براي ادامه فعاليت خود نياز به حمايت‌ دارند، بيان داشت: علاوه بر مشكل آب، برخي از واحدهاي صنعتي از كمبود نقدينگي، مواد اوليه، عدم ارائه تسهيلات از سوي بانك‌ها و ... در رنج هستند كه البته با پيگيري مسئولان استاني اين مشكلات آنها بحراني نشده و در بسياري از موارد برطرف شده است.
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان نيز در اين نشست كمبود آب مورد نياز صنعتي را مشكل همه شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان دانست.
سيدمسعود عظيمي با اشاره به پروژه‌هاي در دست اجراي شهرك صنعتي مهريز، ضرورت افزايش اعتبارات بخش صنعت شهرستان به منظور تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرك صنعتي مهريز را خواستار شد.
وي همچنين اجراي شبكه گاز شهرك صنعتي مهريز و بهره‌برداري از آن در اواخر نيمه نخست سال جاري را به عنوان گامي ارزشمند در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها برشمرد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي خاتم، ابركوه، مهريز، بافق و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به مشكل كم‌آبي استان يزد، پيرامون تشكيل جلسات كارگروه تأمين آب كه در سفر سوم هيئت دولت به استان به تصويب رسيد، توضيحاتي ارائه كرد و افزود: رفع مشكل آب از تاكيدات مؤكد مسئولان استاني به ويژه استاندار و نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه يزد است.
كاظم فرهمند بيان داشت: امام جمعه يزد در سفر اخير رئيس جمهور به اين استان نيز مجددا تاكيداتي براي آغاز هرچه سريع‌تر عمليات انتقال آب داشتند و اميدواريم با توجه ويژه رئيس‌جمهور، مشكل آب به ويژه آب صنعت استان يزد به زودي برطرف شود.
وي استفاده از روش‌هاي كارآمد در بهره‌برداري از منابع آبي را به عنوان راهكاري مؤثر براي رفع مشكل كم‌آبي در بخش صنعت عنوان كرد.
در ادامه زارع مدیرکل صنایع و معادن استان یزد نیز ساماندهی مجدد تخصیص آب انتقالی به شرکت های و کارخانجات مهریز را خواستار و گفت: کارخانجات و صنایعی که پیشاپیش درصدی از آب انتقالی به آنها تخصیص یافته و نیازی برای آنها در بخش آب احساس نمی شود سهمیه آنان انتقال خواهد یافت.
مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز نیز در پایان از زحمات و تلاش های مسئولین شهرک های صنعتی استان و شهرستان قدردانی و رفع مشکلات ذکر شده در ارتقاء صنعت شهرستان را خواستار شد و یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان را بخش صنعت دانست افزود:
شهرستان مهريز با برخورداري از قابليت‌هاي ياد شده يكي از مناطق صنعتي استان يزد به شمار مي‌رود.
وي اظهارداشت: مهريز در كنار جاده مواصلاتي بين‌المللي شمال به جنوب قرار گرفته از طرفي موقعيت مناسب زمين و آب وهوا از شاخص‌ترين امتيازات براي سرمايه‌گذاري و رشد صنعت در اين شهرستان است.