قیمت قبوض مشترکان گاز شهرستان مهریز بین 8 تا 12 درصد کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز به نقل از  شرکت گاز استان یزد، علیرضا پیله ور گفت با بررسی و پیگیری های انجام شده، اقلیم آب و هوایی تمام شهرستان های این استان تغییر نمود به طوریکه اقلیم شهرستان های اردکان، صدوق، ابرکوه،بافق، طبس،میبد و یزد از اقلیم 4 به 3 و شهرستان های تفت، مهریز و خاتم از اقلیم  3 به 2 کاهش یافت.
وی ادامه داد براساس این تغییر اقلیم، قبوض گذشته مشترکان استان بین 8 تا 12 درصد کاهش قیمت یافت،که تعدیلات صورت گرفته در قبوض دوره های بعد اعمال خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان یزد ضمن درخواست از شهروندان شریف یزدی درخصوص پرداخت به موقع گاز بهاء خود به منظور انجام پروژه های بزرگ گازرسانی در سطح استان اظهار نمود مشترکانی که توانایی پرداخت قبوض گاز را ندارند می توانند حداکثر در سه قسط پرداخت نمایند.
وی با بیان مقایسه آماری مصرف گاز مشترکین یزدی نسبت به میانگین کشوری افزود در ماه های دی و بهمن سال گذشته بدون در نظر گرفتن تغییر اقلیم، 82 درصد قبوض مشترکین یزدی زیر 40 هزار تومان و بالاتر از میانگین کشوری بوده است که نشان از صرفه جویی مردم این استان می باشد.
علیرضا پیله ور با اشاره به اعلام تعرفه جدید گازبهاء در هفت ماهه اول سال جاری گفت: نرخ گاز در بخش خانگی بر اساس میزان مصرف به 12 پله تقسیم بندی شده است و بهای گاز خانگی به صورت پلکانی محاسبه می گردد.
وی همچنین در مورد میزان گاز بهای پرداختی از سوی سایر بخش ها گفت: تعرفه گاز طبیعی به ازای هر متر مکعب در بخش دولتی 2000 ریال، نیروگاهی 800 ریال، صنعتی 700 ریال؛ کشاورزی و دامپروری 1000 ریال و سایر بخش ها( مانند فرهنگی، آموزشی، مساجد، حسینیه ها و ...) 1000ریال محاسبه خواهد شد.