قرارداد احداث تاسیسات فاضلاب شهر مهریز منعقد شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، قرارداد احداث تاسیسات فاضلاب شهر مهریز به امضای مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد و سرمایه گذار مجتمع فولاد و نورد محسن مهریز رسید.
قرارداد سرمایه گذاری، بهره برداری و انتقال تاسیسات آب فاضلاب شهر مهریز در ازای تخصیص پساب فاضلاب تصفیه شده در قالب قرارداد بیع متقابل منعقد شد.
بر اساس این قرارداد که به امضای مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد و سرمایه گذار مجتمع فولاد و نورد محسن مهریز رسید، 6 هزار و 500 متر مکعب پساب برای 35 سال در اختیار شرکت فولاد و نورد مهریز قرار می گیرد.
این نوع از قرارداد هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و در ازای حق معنوی بهره برداری، پساب در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و تاکنون قرارداد بیع متقابل استفاده از پساب برای شهرهای اردکان، کاشمر و مهریز به امضا رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مراسم انعقاد این قرارداد اظهار کرد: با مدیریت خوب آب می توانیم پاسخگوی دو تا سه برابر جمعیت فعلی کشور باشیم.
سیدمهدی ثمره هاشمی گفت: ممکن است در مناطق کویری از لحاظ منابع آب مردم در تنگنا باشند اما منابع زیاد دیگری وجود دارد.
وی با اشاره به منابع بسیار غنی که در استان کرمان و یزد وجود دارد، افزود: در کشور سرمایه‌های سرگردان و بلااستفاده زیاد داریم وباید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذاران با خیال آسود سرمایه‌گذاری کنند.