در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز مطرح شد؛

فرهنگ نام گذاری دینی در جامعه نهادینه شود

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز به ریاست امام جمعه و حضور سایر اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در این جلسه گفت: نخبگان و فعالان فرهنگی در فرهنگ سازی بعضی از مسائل جامعه که به سمت غرب گرایش پیدا کرده است فعالیت کنند و فرهنگ نامگذاری هم دوباره نهادینه شود.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن روی فرهنگ ما کار می کند افزود: فرهنگ غرب روی اسامی، خانه ها، زندگی و گویش ما اثر گذاشته است چراکه در یک شهرستان ولایی، متدین و شهیدپرور ، فرهنگ غرب روی اسامی کودکان رسوخ کرده است. 
امام جمعه مهریز با اشاره به تاکید دین اسلام بر انتخاب نام نیکو بر فرزندان گفت: بعضی از افراد آگاهی در این زمینه ندارند و ضروری است در دفاتر عقد و ازدواج این موضوع اطلاع رسانی شود یا در بیمارستان ها و مطب پزشکان پوسترهای اطلاع رسانی نصب شود.
وی انتخاب نامهای غربی را بسیار باعث تاسف دانست و اضافه کرد: نصب پوستر در سطح مدارس و اماکن عمومی می تواند بر دیدگاه افراد تاثیرگذار باشد.
حجت الاسلام محی الدینی در بخش دیگری از سخنانش، حضور شهدا در مدارس را یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش‌ دانست و افزود: به برکت حضور شهدا در دو مدرسه ای که این توفیق را پیدا کردند جو خوبی ایجاد شد و زمینه درددل دانش آموزان با شهدا و نوشتن دلنوشته و برنامه های خوبی شد.
وی در ادامه بر بازگویی دستاوردهای انقلاب به نسل جوان در ایام دهه فجر تاکید کرد و گفت: بسیاری از جوانان ما از این دستاوردها اطلاعی ندارند. 
زارع زاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  فرمانداری مهریز هم در این جلسه اظهار کرد: نامگذاری بسیاری از اسامی دینی فراموش شده که نیاز است با اطلاع رسانی مناسب و مداوم این فرهنگ از دست رفته جایگزین شود.
وی اهدای کتاب ریحانه بهشتی را به بیمارستان ها و مطب پزشکان، اطلاع رسانی در فضای مجازی، طراحی پوستر نامگذاری در سطح شهر و دفاتر ازدواج را از جمله راهکارهای این مساله عنوان کرد.
زارع زاده با اشاره به جهاد تبیین و ارائه اطلاعات صحیح به مردم ادامه داد: صحبت کردن چهره به چهره در مدارس، مساجد و ادارات، استفاده از ابزار هنری به منظور فراگیر شدن و درک مردم از راههای دادن اطلاعات صحیح به مردم است. 
وی با اشاره به تعظیم شعائر الله به عنوان راهکار سوم در این راستا تصریح کرد: مهمترین برنامه در کشورهای دنیا ، جشن پیروزی یا استقلالشان است. ما نیز اگر ایام دهه فجر که از شعائر الله است را به روشهای مختلف پاس بداریم موفق خواهیم بود.

۱۴۰۱/۱۰/۱۴

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز