فرهنگيان برتر در حوزه فرهنگ مطالعه تجليل شدند

به مناسبت هفته معلم ( 12 الی 18 اردیبهشت) مسئولين مهريز در برخی مدارس حضور یافتند و از معلمان فعال ترویج فرهنگ مطالعه تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، همزمان با هفته معلم جمعي از مئولين مهريز با حضور در مدارس از معلمين مروج فرهنگ مطالعه تجليل كردند.

رضا زارع زاده با قدردانی از خدمات فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی مهريز اظهار داشت: گرچه سرانه مطالعه کتاب در کشور وضعیت مطلوبی ندارد اما این موضوع زحمات و تلاش های صوت گرفته در این حوزه را نفی نمی کند.

فرماندار مهريز با تاکید بر همکاری دستگاه ها و نهادهای شهرستان در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تصریح کرد: هم افزایی و وحدت برای ترویج مطالعه در مهريز شکل گرفته و امید می رود روز به روز تقویت شود.


رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری (ره) و هفته معلم، شغل معلمی را تاثیر گذارترین حرفه در تعالی جامعه‌ دانست.


وی با اشاره به همکاری مدارس و کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان داشت: معلمان نقش مهمی در ترغیب نسل جوان به کتابخوانی دارند و توجه مدیران به حضور دانش آموزان و عضویت آنان در کتابخانه های عمومی به پرورش نسل کتابخوان کمک می کند.


این مسئول فرهنگی به زیرساخت ها و فضای مناسب کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر با بازسازی و بهسازی کتابخانه های عمومی منطقه این زیرساخت ها برای حضور اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان فراهم شده است.

این برنامه در دبستان دخترانه ام لیلی و دبیرستان های دخترانه نفیسه و پسرانه صدرا برگزار و با اهدای لوح تقدیر و شاخه های گل از مقام شامخ معلمان تجلیل شد.