فرهمند در دیدار با معلولین : محروميت معلولان نبايد مانع پيشرفت آنها شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، كاظم فرهمند با حضور در مركز حرفه‌آموزي خانه گلهاي مهريز در جمع پسران معلول ذهني بالاي 14 سال شهرستان مهريز با تاكيد بر اينكه مشكلات معلولان را پيگيري خواهم كرد، اظهار داشت: محروميت معلولان نبايد مانعي براي جلوگيري از پيشرفت و تلاش آنها براي ساخت آينده بهتر باشد.
در این مراسم که سیدمحمد رستگاری معاون فرماندار مهریز و  رئیس بهزیستی این شهرستان حضور داشتند، نماينده مردم مهريز و چهار شهرستان ديگر استان يزد با اشاره به نقش بهزيستي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي افزود: بهزيستي يكي از ادارات خدمات‌رسان به اجتماع است كه مي‌تواند تاثير بسزايي در رشد جامعه و شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشد.
فرهمند عنوان داشت: مجموعه بهزيستي مي‌تواند با تدبر و آگاهي نسبت به رفع معضلات و آسيب‌ها به ويژه در حوزه طلاق و جذب كمك‌هاي مردمي نقش اساسي داشته باشد كه اين امر نيازمند اطلاع‌رساني قوي‌تر و بهتر از سوي اين سازمان است.
فرهمند بر برنامه‌ريزي براي پرداخت تسهيلات به مددجويان بهزيستي به منظور ايجاد اشتغال تاكيد كرد و افزايش اشتغال را گامي مثبت در مسير كاهش آسيب‌هاي اجتماعي خواند.
فرهمند در بخش ديگري از سخنان خود، آسايشگاه سالمندان مهريز را افتخار و آبرويي براي استان يزد خواند و از زحمات و تلاش‌هاي مسئولان براي ايجاد چنين زمينه‌اي براي نگهداري سالمندان قدرداني كرد.
وي همچنين با تاكيد بر اجراي كامل قانون جامع حمايت از معلولان، مناسب‌سازي محيطي اعم از اماكن و معابر عمومي را ضروري خواند و افزود: معلولان از سرمايه‌هاي انساني جامعه هستند.
فرهمند ادامه داد: با كمترين هزينه مي‌توان ضمن دادن استقلال فردي به معلولان و پيشگيري از بيماري روحي و رواني از اين سرمايه‌ها به عنوان افرادي مؤثر در جامعه بهره برد.
استيجاري بودن مركز حرفه‌آموزي معلولان و عدم برخورداري از ساختماني مستقل، زيرپوشش رفتن معلولان و پسران ذهني در بيمه تأمين اجتماعي، افزايش تسهيلات و بن‌هاي اعطايي، مشكل استخدام و اشتغال معلولان و افزايش سرانه يارانه معلولان و پسران ذهني از جمله درخواست‌ها و مشكلاتي بود كه فرهمند قول پيگيري آنها را داد.