فرهمند به همراه مدیرکل آبفار و بخشدار مرکزی مشکلات دهستان خورمیزات مهریز را بررسی کردند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، کاظم فرهمند نماینده مردم مهریز و 4 شهرستان دیگر در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات دهستان خورمیزات مهریز که در حضور مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان، بخشدار مرکزی و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا برگزار شد
از سفر اعضای کمیسیون کشاورزی و صنعت و معدن به استان یزد خبر داد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان خبر سفر برخی از اعضای این دو کمیسیون به استان یزد گفت:
سفر کمیسیون کشاورزی در ابتدای مرداد ماه و به همراه چند نفر از معاونان وزارت جهاد کشاورزی انجام و سفر اعضای کمیسیون صنعت و معدن به استان یزد نیز در حال پیگیری است که امید می رود تا اواسط مردادماه صورت گیرد.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود:
در این دو سفر به استان‌ یزد تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی و صنعت و معدن به همراه رییس این دو کمیسیون حضور داشته و از نزدیک مشکلات و موانع این استان‌ها در بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی و صنعت و معدن بررسی خواهد شد.
فرهمند تاکید کرد: در این سفر معاونان آب و خاک و امور دام و معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی نمایندگان مجلس را همراهی می‌کنند.
پیگیری تامین اعتبار برای مرمت و احیای قنوات دهستان خورمیزات و تکمیل طرح هادی روستاها از جمله مشکلاتی بود که مطرح و فرهمند قول پیگیری مشکلات را داد.
فرهمند در این نشست همچنین به بحران عظیم خشکسالی در استان یزد به ویژه شهرستان مهریز اشاره کرد و بیان داشت:
امسال خشكسالی در استان یزد به سخت‌ترین ناهنجاری آب و هوایی در نیم قرن اخیر تبدیل شده است.
وی با اشاره به مهاجرات روستائیان به مركز استان یزد عنوان داشت:
 با اجرای برنامه‌های كلی و ارائه عملكردی مناسب، باید زمینه‌ها برای بازگشت روستائیان فراهم شود و این برنامه‌ها نیاز به عزمی همگانی و برنامه‌ریزی بلندمدت دارد.