فرماندار : همکاری تمام دستگاه های اجرایی و همراهی مردم جهت اجرای طرح پسماند شهرستان مهريز

جلسه بررسی طرح مدیریت پسماند زباله در شهرستان مهريز برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، جلسه طرح مدیریت پسماند زباله با حضور فرماندار ، مسئول مرکز تحقیقاتی محیط زیست و آلودگی‌های محیطی جهاد دانشگاهی یزد و جمعي از مسئولين شهرستان  در محل سالن اجتماعات فرمانداري مهريز برگزار شد

مائده دهقاني هدف اين جلسه ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت صحیح پسماند و شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت و کمبودها خواند و گفت : این طرح با بهره گیری از فناوری های روز دنیا و استانداردهای جهانی، نخاله های ساختمانی، صنعتی، بیمارستانی و شهری ساماندهی می کند.
مسئول مرکز تحقیقاتی محیط زیست جهاد دانشگاهی یزد  گفت :  در مهریز سالانه 80 تا 110تن زباله ساختمانی، 22 تن پسماند شهری ، 100 کیلوگرم پسماند عفونی بیمارستانی و 490 تن پسماند صنعتی و سه هزار کیلوگرم پسماند کشاورزی تولید می شود.
دهقانی بیان داشت: مطالعات آنالیز کمی و کیفی پسماند در چهار فصل، جانمایی‌ها و بررسی مکان های دفن پسماند صورت می‌گیرد و امید است که گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست و نیل به توسعه پایدار باشد

همچنین فرماندار مهریز گفت: برای اجرای این طرح در این شهرستان به همکاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی و همراهی مردم نیاز دارد.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: اجرای طرح نقش مهمی در کاهش آلودگی ها و کمک به سلامت مردم و تامین رفاه عموم شهروندان دارد و برای اجرای آن حمایت صورت می گیرد .


در این کارگروه، کارشناسان بهداشت محیط ، منابع طبیعی، محیط زیست، نماینده آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شهرداری به ارائه نظرات خود در خصوص چگونگی دفن و ساماندهی زباله ها پرداختند.