فرماندار مهریز: کمبود امکانات مانع پیشرفت آموزش و پرورش مهریز است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مهدی کیانی مقدم در صد و بیست و هفتمین شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تبریک هفته شوراها بر استفاده از توان خیران برای رفع نیازها و مشکلات بخش آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: افتخاراتی همچون برتری در کنکور سراسری در بین شهرستان‌های دیگر با وجود کمترین امکانات در بخش آموزش و پرورش در این شهرستان کسب می‌شود که این افتخار تنها با تحمل سختی‌ها توسط دانش‌آموزان و کادر آموزش و پرورش حاصل می‌شود.
وی افزود: با تامین امکانات و تجهیزات بخش آموزش و پرورش در مهریز با توجه مسئولان استان و خیران، به طور قطع شاهد جهشی بزرگ و شکوفا شدن استعدادهای دانش‌آموزان مهریزی خواهیم بود.
کیانی‌ مقدم با بیان اینکه کمبود امکانات مانع پیشرفت آموزش و پرورش مهریز شده است،‌ از دانش‌آموزان، والدین آنها و کارکنان آموزش و پرورش به خاطر کسب موفقیت‌های چشمگیر با وجود این کمبودها تقدیر کرد.
وی همچنین از تلاش مسئولان آموزش و پروش در ریشه‌کن کردن بیسوادی در شهرستان مهریز قدردانی کرد.
کیانی مقدم همچنین ترور شهید مصطفی احمدی روشن را نهایت زبونی و شکست دنیای استکبار جهانی در مقابل عظمت و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: نظام مقدس اسلامی ما با وجود همه دسایس دشمنان جایگاه ممتاز خود را در سطح منطقه تثبیت کرده و همچنان توفنده و پرخروش به مبارزه بی‌امان خود با نظام سلطه ادامه می‌دهد.
وی اضافه کرد: شهادت امثال احمدی روشن نه تنها کوچک‌ترین تاثیری در عزم راسخ ملت قهرمان و ولایتمدار ایران اسلامی برای تداوم فتح قله‌های علم و دانش صلح‌آمیز نداشته و نخواهد داشت، بلکه باعث خواهد شد تا روز به روز به افتخارات علمی کشور افزوده شود.
کیانی مقدم با اشاره به اینکه دشمنان همواره در مسیر تکامل و پیشرفت روزافزون ملت بزرگ ایران به دنبال ایجاد موانع بوده‌اند، تاکید کرد: این موانع نمی‌تواند به سود دشمن باشند و آنها روز به روز ذلیل‌تر می‌شوند.
وی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی با حضور پر صلابت در 12 اسفندماه امسال بار دیگر بلوغ و شعور سیاسی و فرهنگی خود را نشان می‌دهند.
فرماندار مهریز با تاکید بر بهره بردن از رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: به رغم تلاش دشمنان به طور قطع حضور ملت فهیم و بصیر ایران در تمام صحنه‌ها به ویژه صحنه حساس انتخابات با توجه به برگزاری نخستین انتخابات بعد از فتنه 88 همانند گذشته پر شور و دشمن‌شکن خواهد بود و با مشارکت آگاهانه و حداکثری خواب دشمن را به کابوس تبدیل خواهند کرد.
وی بیان کرد: سیاست وزارت کشور در برگزاری انتخابات، «مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، عدالت‌محوری و رعایت امانتداری» است و بار وظایف ما به عنوان مرکز حوزه انتخابیه بسیار سنگین است و برگزاری انتخابات با رعایت اصول قانونی است و در این میان عدم جانبداری و طرفداری از فرد یا گروه خاص دارای اهمیت ویژه‌ای است.
کیانی مقدم، حضور گسترده و خودجوش دانش‌آموزان را در برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن خواستار شد و افزود: باید بین آحاد جامعه به ویژه دانش‌آموزان و قشر جوان در ایام‌الله دهه فجر فضای جشن و شادی حاکم شود تا با رعایت موازین شرعی شور و نشاطی بین مردم جامعه برای این جشن بزرگ حاکم شود.
حسن حاضری، مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شورای آموزش و پرورش در سال گذشته به بیان مشکلات این بخش پرداخت و گفت: کمبود امکانات و تجیهیزات مدارس، استاندارد نبودن و فرسوده شده ساختمان خوابگاه‌های مدارس مهریز، کمبود اعتبار برای رفع مشکل گرمایشی برخی مدارس، تامین اعتبار آب‌رسانی و برق‌رسانی پروژه‌های در حال اتمام آموزش و پرورش مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش در مهریز است.
پیگیری تشکیل جلسه با خیران شهرستان و استان، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی دوره انقلاب در همه مقاطع تحصیلی و اهدای جوایز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و آسفالت خیابان مجاور آشپزخانه مرکزی و آموزشگاه طالقانی و دبستان رجبعلی صادقی از جمله مصوبات این جلسه بود.