فرماندار مهریز پس از غرس یک اصله نهال: حفظ فضاهای سبز نیازمند عزم همگانی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز در مراسم جشن درختکاری که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در محل پارک گلستان شعبه 2 مهریز برگزار شد، پس از غرس یک اصله نهال، کاشت درخت را امری پسندیده و یک نوع حسنه دانست.
وی با بیان اینکه درختکاری کار یک گروه خاص از مردم یا اداره و نهاد خاصی نیست، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از فضاهای سبز نیازمند عزم همگانی است.
کیانی‌ مقدم عنوان کرد: کاشت درخت و حفظ و حراست از فضاهای سبز موجود باید به عنوان یک فرهنگ متعالی گسترش یابد.
کیانی مقدم با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری و منابع طبیعی در اسلام، اظهار داشت: آیین مقدس اسلام توجه ویژه‌ای در حفظ و احیای منابع طبیعی دارد و در احادیث و روایات زیادی به ارزش بالای درختکاری و مذمت و نکوهش تخریب محیط زیست و فضای اشاره شده است که باید به آن اهمیت دهیم.
وی بیان کرد: با توجه به این نوع نگاه ارزشی و متعالی به مقوله منابع طبیعی که در هیچ آیین و مکتبی نظیر ندارد، انتظار می‌رود که همه در حفظ و حراست از منابع طبیعی کوشا بوده و محیط زیست کشورمان را به پاک‌ترین محیط زیست دنیا تبدیل کنند.
وی گفت: همه ادارات و نهادهای شهرستان باید برای فرهنگ‌سازی این امر مهم بیش از گذشته تلاش مضاعف داشته باشند.
کیانی مقدم خاطرنشان کرد: اگر شهرستان مهریز هنوز به عنوان باغ شهر استان باقی مانده است و خواهد ماند، به خاطر تلاش گذشتگان و احساس تکلیف آنها بوده است.

گفتنی است بیش از 15000 نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مهریز توزیع می شود.