فرماندار مهریز مشکلات نانوایان این شهرستان را بررسی کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، فرماندار مهریز گفت: با فروش نان‌های خانگی غیرمجاز به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مهدی کیانی‌مقدم در نشستی با نانوایان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات آنان، بر برخورد جدی با تهیه و فروش نان‌های خانگی به صورت غیرمجاز تاکید کرد.
وی خواستار رسیدگی به این امر توسط کمیسیون آرد و نان و اتحادیه صنف نانوایان مهریز شد.
کیانی‌مقدم بیان کرد: خانگی‌پزهایی که به صورت غیرمجاز اقدام به تهیه نان می‌کنند سلامت مردم را به خطر انداخته و موجب نارضایتی نانوایی شده‌اند که کمیسیون آرد و نان و اتحادیه صنف نانوایان شهرستان باید اقدام به شناسایی آنها کرده و بر اساس قانون با آنها برخورد کند.
فرماندار مهریز همچنین در مورد صدور پروانه کسب جدید نانوایی‌ها گفت: تا وقتی نانوایی‌ها بتوانند رضایت مردم را جلب کنند و به سهولت نان مورد نیاز مردم در شهر و روستاها تامین شود، هیچ دلیلی برای صدور پروانه کسب جدید نیست و در این زمینه باید حقوق نانوا و مردم به صورت متقابل رعایت شود.
وی همچنین بر افزایش نظارت و بازرسی‌های اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بر صنف نانوایی‌ها برای جلب هر چه بیشتر رضایت مردم شهرستان تاکید کرد.
تنوع در پخت نان و نیازسنجی شهرستان برای پخت انواع نان توسط اتحادیه، صرفه‌جویی انرژی و سوخت با استفاده از تجارب دیگر نانوایی‌ها، بهبود وضعیت ظاهری و بهداشت نانوایی‌ها، رفتار مناسب نانوا با مشتری و جلب رضایت مردم از دیگر مواردی است که فرماندار مهریز در این نشست بر آن تاکید کرد و خواستار فراهم شدن زمینه‌های لازم برای رقابت هر چه بیشتر نانوایی‌ها شد.
وی همچنین خطاب به نانوایان بر تکریم مشتریان تاکید کرد و گفت: نانوایان ضمن خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و حفظ کرامت مراجعان، رضایت مردم در نان تولیدی را باید در رأس همه وظایف خویش قرار دهند.
کیفیت پایین آرد و نارضایتی مردم، افزایش قیمت گاز در مقایسه با ثابت ماندن قیمت نان، تهیه و فروش نان‌های خانگی به صورت غیرمجاز و صدور پروانه‌های کسب جدید از جمله مشکلاتی بود که نانوایان مطرح کردند و فرماندار قول پیگیری آن را داد.
به گزارش فارس، 45 نانوایی در سطح شهر مهریز و 40 نانوایی نیز در روستاها فعالند که قبل از اجرای طرح تحول اقتصادی روزانه بیش از 100 هزار قرص نان تولید می‌کردند و در وضعیت کنونی این میزان به کمتر از 50 هزار قرص نان رسیده است.

خبرگزاری فارس: فرماندار مهریز تاکید کرد: برخورد جدی با تهیه و فروش نان‌های خانگی غیرمجاز