به گزارش روابط عمومي فرمانداری شهرستان مهریز، "سيد محمد رستگاري" اين مطلب را در ديداري که مدير کل کميته امداد استان يزد با وي داشت بيان نمود و افزود: بر اثر خشکسالي چند سال اخير وضعيت زندگي روستائيان برخي مناطق تغيير کرده و باعث مهاجرت بيشتر آنان به شهرها شده است.

وي با بيان اينکه در بخش فرهنگ و اقتصاد نيازمند مديريت جهادي هستيم تصريح کرد : با توجه به آسيب پذيري بخش فرهنگ خصوصاً در مناطق روستايي مي بايست با ايجاد مشاغل خانگي و توجه به فرهنگ کار و تلاش، زمينه رونق اقتصادي خانواده هاي نيازمند را فراهم نمود.

فرماندار مهريز با تاکيد بر اهميت توانمندسازي نيازمندان و ايجاد مشاغل خانگي در روستاها اظهار داشت: با در نظر گرفتن شرايط هر منطقه بر اساس پتانسيل و ظرفيتهاي موجود با انجام نيازسنجي لازم زمينه ايجاد و گسترش مشاغل خانگي فراهم گردد.

مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان يزد نيز در اين نشست ضمن اشاره به دو رويکرد مهم امداد در راستاي رسيدگي به جامعه تحت حمايت اين نهاد اذعان داشت : توانمند سازي مددجويان و توسعه مشارکتهاي مردمي از جمله رويکردهاي مهم اين نهاد است.

محمد اکبري افزود: توجه به سند کاهش فقر و اجراي تفاهم نامه هاي منعقد شده با دستگاه ها و سازمان ها از جمله راهکارهاي مناسب جهت توانمندسازي نيازمندان جامعه و مددجويان تحت حمايت اين نهاد مقدس است.