فرماندار مهریز : دهیاران با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند

فرماندار مهریز گفت: هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی ملی، باغ‌ها و مزارع کشاورزی در شهرستان ممنوع است، باید دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها طبق قانون نظارت بیشتری در این ارتباط داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز رضا زارع زاده مهریزی  در نشست شورای مشورتی شوراها و دهیاران دهستان میانکوه افزود:  تجاوز به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرقانونی موجب نابودی روستاها و نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: دهیاران با همکاری شوراها نسبت به وظایف خود در امر نظارت، ارائه گزارش و پیگیری برای پیشگیری و برخورد با متخلفان اقدام کنند.

فرماندار مهریز خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل بین شوراها و دهیاری‌ها و برگزاری جلسه‌های مشترک بین دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر و ارائه پاسخ به فرمانداری و پیگیری جدی گرفته شود.

در این نشست،  پیگیری گازرسانی، بازسازی و استاندارد سازی شبکه آب آشامیدنی، وجود اتباع بیگانه، تعین حریم جاده‌ها و راه‌ها، پیگیری طرح هادی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع کودشیمیایی با قیمت مصوب، تقویت شبکه تلفن همراه و ثابت و گیرنده‌های دیجیتال، بهسازی و مرمت آثار باستانی و روشنایی مناطق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

شهرستان مهریز ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد در مناطق روستایی در دهستان‌های خورمیزات ، تنگچنار ، ارنان ، میانکوه و بهادران زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.