فرماندار مهریز در جریان دیدار با خانواده شهید شاخص فرهنگی مهریز گفت: تکریم و بازدید از خانواده شهدا در بین مسئولان نهادینه شود.

سید محمد رستگاری در جریان دیدار با خانواده شهید محمد دهقان منگابادی که باحضور مدیر آموزش و پرورش صورت گرفت  اظهار داشت: تکریم خانواده شهدا مهمترین وظیفه مسئولان است لذا باید این مهم در بین مسئولان مهریز بیش از گذشته نهادینه شود.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

رئیس شورای آموزش و پرورش مهریز  افزود: آنان جانفشانی و شجاعت‌های بسیاری را در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند که امروز وظیفه ما است تا پاسدار خون شهدا و شجاعت‌های رزمندگان اسلام باشیم.

رستگاری ضمن تقدیر از خانواده شهید دهقان منگابادی بیان کرد: وظیفه مسئولان است که نسبت به تکریم خانواده شهدا و یادگاران آنان احساس مسئولیت بیشتری کنند.

وی با تقدیر از معرفی هرساله یکی از شهدای فرهنگی به عنوان شهید شاخص سال گفت: در این سال شهید شاخص و خانواده محترم وی در مراسم و همایشهای مختلف و به صورت ویژه به مردم و به خصوص دانش آموزان معرفی می شود که در ترویج فرهنگ شهادت موثر است.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این آیین  آزادی، استقلال و رسیدن به پیشرفت‌های امروز در کشور را مرهون خون  شهیدان دانست که شجاعانه و بدون هیچ چشم داشتی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

سید علی کارآموز حفظ آرمان‌های شهدا و ادامه راه آنان را مهم‌ترین تکلیف نسل امروز در برابر شهدا دانست و عنوان داشت: ياد و نام شهداي فرهنگي همواره الهام بخش ما در فعاليت هاي آموزش و پرورش  است.

وی با تقدیر از خانواده شهید دهقان گفت: مادر این شهیدرا باید الگوی صبر و استقامت دانست .

مادر شهيد دهقان نيز در اين ديدار ضمن تشكر از حضور مسئولان و با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش اظهار داشت: من مطمئن هستم كه شهدا شما را در مسير خدمتگزاری به مردم كمك و یاری خواهند كرد.

در پايان نيز هدايايي به رسم يادبود به خانواده شهيد مفقودالاثر محمد دهقان منگابادی اهدا گرديد .