فرماندار مهریز در دومین همایش نخبگان مهریزی که در تهران برگزار شد گفت : توسعه و آبادانی مهریز در گرو وحدت و همدلی مهریزی تباران است .

 سید محمد رستگاری در جمع فرهیختگان و نخبگان مهریزی تبار در پایتخت با ارایه گزارشی از وضعیت کنونی شهرستان مهریز اضافه نمود : سعی مسئولان مهریز این است تا بستر و پیش زمینه های لازم را برای توسعه همه جانبه و سرمایه گذاری در شهرستان آماده کنند و مهریز آماده و نیازمند همراهی نخبگان مهریزی تبار است .
فرماندار شهرستان مهریز وحدت و همدلی را لازمه اصلی برای ایجاد تحرک اقتصادی در شهرستان مهریز بیان نمود و گفت : امروز باید به فکر راهکارهای عملی برای توسعه زیرساختها و ایجاد اشتغال در شهرستان باشیم و این با همراهی فکر و اندیشه نخبگان شهرستان ممهریز امکان پذیر خواهد بود .

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار آموزش در شهرستان گفت : تحقق اهداف و ارزش های متعالی جامعه نیاز به تلاش همه جانیه در همه ابعاد دارد وعرصه تعلیم و تربیت هم از مهمترین زیر ساخت های تعالی در شهرستان است .
سید محمد رستگری به رتبه و جایگاه دانش آموزان مهریزی در کنکور اشاره کرد و گفت : ما هر اندازه برای تعلیم و تربیت در شهرستان هزینه بکنیم بزرگترین سرمایه گذاری را برای رشد همه جانبه مهریز انجام داده ایم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز نیز در این نشست به ارایه گزارشی ازتوانمدیها و نیازهای بخش آموزش پرداخت و گفت : اگر برای دانش آموزان مهریزی در کلاسهای درس ، فضا و امکانات مناسب فراهم کنیم خواهیم توانست ضمن احیاء تمدن عظیم اسلامی که از اهداف آموزش و پرورش است، با پرورش نیروهای خلاق، توانمند،عادل و تلاش گر،آینده روشنی را نیز برای کشورخود ترسیم نماییم.
گفتنی است توانمدیها و وضعیت کنونی و نیازهای آموزش و پرورش شهرستان مهریز و بیمارستان شهرستان مهریز در قالب کلیپ نیز برای مهریزی تباران خاضر در جلسه به نمایش درآمد.