فرماندار مهریز گفت: تجلیل از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت در اصل تکریم علم و دانش و ارزش نهادن به مقام فرهختگان و اندیشمندانی است که در تربیت نسل جوان نقش آفرین بوده اند .

به گزارش روابط عمومي اداره آموزش و پرورش مهريز:

 فرماندار مهریز   درهمایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی این شهرستان در کانون فرهنگی تربیتی شهید کشاورزی با قدردانی از تمامی فعالان علم و دانش و دست اندرکاران برگزاری این همایش ، یاد و خاطره شهدا و فرهنگیان شهید را گرامی داشت .

سید محمد رستگاری اظهار داشت: موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مدیون کسانی است که برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم و تربیت انسان های توانمند و موفق  طی سال های گذشته فداکاری کرده اند .

فرماندار مهریز در ادامه یکی از برنامه های مهم این شهرستان در حوزه اجرایی و فرهنگی را استفاده مستمر از نظرات و دیدگاه های پیشکسوتان و فرهیختگان حوزه تعلیم و تربیت ذکر کرد .

رستگاری گفت: باید از فکر ، نظر و  تجربیات گرانقدر فرهنگیان و عموم پیشکسوتان استفاده کرد که قطعا تحقق این امر که خواسته دولت و نظام اسلامی است نتایج بس ارزشمندی را به همراه خواهد داشت .

در ادامه معاون تربيت بدني آموزش و پرورش استان یزد با گرامیداست روز مبعث و تبریک آن به فرهنگیان و با قدردانی از تلاش های آموزش و پرورش مهریز در تکریم فرهنگیان و پیشکسوتان فرهنگی به اهمیت تکریم این قشر اثر گذار اشار کرد .

" رضا قانع " افزود: همه ما در هر موقعیت و مقامی که هستیم باید به جایگاه و نقش فرهنگیان و بخصوص پیشکسوتان آن ارزش و احترام قائل شویم و آموزش و پرورش در این رابطه همواره وظیفه خود می داند که مقام معلمان را پاس بدارد .

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز با تبریک اعیاد ماه رجب و بخصوص مبعث حضرت خاتم النبیین (ص) و  خیرمقدم به فرهنگیان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به اهدف برگزاری این همایش اشاره کرد .

" سید علی کارآموز " اظهار داشت: از جمله وظایف همیشگی این است که باید به مقام علم و دانش و پیشکسوتان تعلیم و تربیت ارج نهاد و از نظرات و تجربیات آنها در طول سال استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیشکسوتان فرهنگی با تلاش های طاقت فرسایی که در این بخش نسبت به جامعه و تربیت جوانان برومند داشته اند حق بزرگی بر گردن همگان دارند و  قدرشناسی در تکریم  و تعظیم آنها و استفاده از تجربیات گرانقدرشان وظيفه ما است

نايب رئيس هيئت مديره كانون بازنشستگان كشوري مهريز نيز  دراین همايش گفت: كانون هاي بازنشستگي به لحاظ ساختاري و نيروهاي باتجربه ظرفيت هاي گسترده اي براي خدمات رساني به هم نوعان خود و ديگر اقشار جامعه دارند.

سيد جليل عقيلي افزود: در صورتي كه دستگاه هاي اجرايي از اين كانون ها حمايت كنند، قطعا آثار و تبعات مثبتي در فعاليت هاي اجتماعي بازنشستگان حاصل خواهد شد.

وي در ادامه گزارشي از فعاليتها و برنامه هاي انجام شده دركانون در راستاي رفاه بازنشتگان كشوري به وي‍‍‍‍زه فرهنگيان ارائه نمود.

 

در این مراسم که جمع زیادی از پیشکسوتان  و بازنشستگان آموزش و پرورش مهریز حضور داشتند چند برنامه مذهبی و فرهنگی در حال و هوای مبعث اجرا شد که مورد اقبال حاضرین قرار گرفت .

از جمله این برنامه های اجراء شده می توان به سرود دانش آموزان یس در خصوص امام زمان (عج) و همچنین پیامبر اعظم (ص) و سعرخوانی میرزا غلامحسین زارع ببدکی از شاعران پیشکسوت مهریز ،قرائت دكلمه و اجرای هنرمند مطرح استان اشاره کرد .

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف شام در پایان این همایش صورت گرفت .

شهرستان مهریز داراي حدود ۴۰۰ پیشکسوت فرهنگی است .