فرماندار شهرستان مهریز در دیدار با جمعی از بانوان فعال روستای خورمیز علیا با تاکید بر نقش زنان در آموزش و توانمند سازی خانواده و اجرای طرحهای اجتماعی گفت : توانمندسازی جامعه بدون مشارکت فعال بانوان میسر نمی شود.
سید محمد رستگاری در این دیدار ضمن بررسی مسایل و مشکلات بانوان فعال این روستا مشارکت بالای زنان در جامعه به‌ویژه در روستاها را یک فرهنگ بسیار ارزشمند دانست و گفت : ایجاد زمینه های مهارت آموزی، خودآگاهی، هدایت و توانمند ساختن زنان نقش بسزایی در تحکیم خانواده داشته و باید زمینه لازم برای فعالیتهای فرهنگی و آموزشی زنان را در فراهم نمود .
فرماندار مهریز با اشاره به ارتقای دانش فرهنگی، اجتماعی و تخصصی و افزایش مهارت های زنان روستایی گفت: بانوان بعنوان بخش مهمی از نیروی انسانی می توانند در زمینه توسعه اقتصاد ی و فرهنگی خانواده و جامعه نقش ارزنده ای ایفا کنند و ما مسئولان باید با ایجاد بستر مناسب و رفع موانع باعث حضور فعال بانوان علي الخصوص بانوان روستایی در عرصه های اجتماعی باشیم .
بالاترين مقام اجرايي شهرستان،حضور زنان روستاهای مهریز را در مشارکتهای اجتماعی بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود با هماهنگی بین بخشی بتوان زمینه توسعه مشارکتهای اجتماعی بانوان را در چارچوب قانون و در قالب طرح توسعه شهرستان فراهم نمود .