به گزارش مهریزما سید محمد رستگاری به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها، در جمع اعضای شورای شهر، شهرستان و بخش مرکزی مهریز، ضمن تبریک این روز، با مرور برخی […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريزو نقل از  مهریزما، سید محمد رستگاری به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها، در جمع اعضای شورای شهر، شهرستان و بخش مرکزی مهریز، ضمن تبریک این روز، با مرور برخی وظائف اصلی شوراها، بر رعایت قوانین ومقررات و حرکت بر مدار قانون تأکید نموده و گفت: عدول از وظائف اصلی شوراها آسیبی است که باید در آن بیشتر تأمل نمود و سعی کرد که با رعایت قوانین مربوط ضمن اولویت بندی امور مختلف، خدمت بیشتری را به مردم انجام نمود.

فرماندار مهریز با اشاره به اینکه جلسات شورا محل تضارب آرا و نظرهاست تأکید کرد: به کسانی که به شما رأی نداده اند بیشتر توجه کنید تا عزیزتر شوید و عزت بیشتر برای خود بخرید. وی بررسی نقاط ضعف و قوت هر منطقه از سوی شوراهای مختلف شهر  و روستا و بخش را مورد تأکید قرار داد و اضافه نمود: باید تلاش کنیم که نقاط قوت مناطق خود را شناخته و آنها را تقویت کنیم و نیز در جهت رفع نواقص و نقاط ضعف بیش از پیش با یک برنامه ریزی حساب شده و محوریت برنامه ریزی امور قدم برداریم. رستگاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی، دوری از پرداختن به حواشی و مسائل ریز، اولویت بندی امور و برنامه محور بودن در تمامی‌فعالیت‌ها اعم از عمرانی، خدماتی و غیره، بهاد دادن و اختبار به شهردار و دهیارو نظارت هر چه بیشتر بر تمامی‌امور محوله از نکاتی است که باید سرفصل تمامی‌کارها قرار گیرد.

وی تشکبل مرتب جلسات و استفاده از کارشناسان و صاحبنظران و معتمدین و افراد ذی نفوذ هر منطقه را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: نباید احساسی وشتاب زده عمل کنیم بلکه باید با صبر و حوصله و ضمن بالا بردن ظرفیت‌های خود و انتقاد پذیری، سعی کنیم که جایگاه اصلی شوراها را به مسئولین و مردم نشان داده و باهم بودن را تجربه کنیم و همگراتر از قبل برای عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرستان قدم برداریم.

در ابتدای این جلسه هر یک از اعضای شوراهای شهر، شهرستان و بخش مرکزی مهریز به بیان نقطه نظرات خود و برخی مسائل و مشکلات اساسی شهرستان پرداختند.

تلاش در جهت اعتلای شأن و جایگاه شوراها در بین جامعه، درخواست از فرماندار محترم برای سرعت بخشیدن در امر انتصاب معاونت فرماندار و بخشدار بخش مرکزی، پیشنهاد تشکیل جلسات مرتب توسعه شهرستان، پیگیری کمبود اعتبارات عمرانی، برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات مشترک با مسئولین دستگاههای مرتبط با شوراها، پیگیری و بیان برخی مسائل و مشکلات مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز از مهم ترین مسائل و مباحث مطرح شده از سوی اعضای حاضر در جلسه بود که فرماندار جدید مهریز نیز در این زمینه قول پیگیری و حل آنها را داد.