فرماندار مهریز اعلام کرد : آمادگی کامل شهرستان جهت استقبال از مسافرین و میهمانان نوروزی

مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی از آمادگی کامل شهرستان جهت استقبال و فراهم نمودن تسهیلات برای مسافرین و میهمانان نوروزی خبر داد و اظهار داشت: از مهم ترین تمهیدات فراهم شده جهت اسکان مسافرین نوروزی اختصاص 15 واحد آموزشی در سطح شهرستان خواهد بود.استقرار ایستگاه های راهنمای مسافرین، آمادگی جایگاه های عرضه سوخت و فرآورده های نفتی، آمادگی اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان نیز  ازدیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسافرین خواهد بود.
وی در ادامه از نظارت و بازرسی ویژه از امکان عمومی و رستوران های بین راهی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد:  آماده سازی و تجهیز نماز خانه ها و مساجد  بین راهی، کنترل و نظارت بر قیمت ها و نصب قیمت کالا روی اجناس، برپایی نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا با نرخ مصوب در 80 غرفه در محل سالن ورزشی شهید صدوقی، نظارت و کنترل برکشتارگاه دام و توزیع کنندگان گوشت در سطح شهر توسط دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان، توزیع  مرغ منجمد و گوشت قرمز سرد و سیب و پرتقال به نرخ مصوب، کشیک شبانه روزی اورژانس، داروخانه مراکز درمانی و بیمارستان،  جمع آوری زباله های جاده سنتو در ورودی شهر، نظافت و تنظیف شهر و خیابان ها، بازسازی و رنگ آمیزی جداول ورودی شهر،  رفع نواقصات روشنایی سطح شهر، آمادگی لازم بانکهای عامل دارای خودپرداز جهت ارائه خدمات به مردم و مسافرین، کشیک ادارات خصوصاً ادارات آب و برق، گاز، تلفن به صورت شبانه روزی،  از دیگر برنامه ها برای ایام نوروز در این شهرستان خواهد بود.
وی از انتخاب روزی از ایام تعطیلات را به نام شهر پاک خبر داد و گفت: با نام گذاری این روز شاهد نظافتی عمومی از سوی مسئولین و مردم در سطح شهر خواهیم بود.
فرماندار مهریز همچنین بر نظارت و بازنگری بر تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی تاکید کرد.
کیانی مقدم همچنین از آمادگی مکان های اسکان مسافرین نوروزی خبر داد و گفت:  105 کلاس  و خوابگاه مدارس در قالب 15 واحد آموزشی وظیفه اسکان مسافرین نوروزی را بر عهده دارند که مثل سال گذشته محل استقرار ستاد مرکزی اسکان مسافرین نیز در محل بلوار ورودی شهر، مدرسه راهنمایی شهید صدوقی در نظر گرفته شده است.
وی در پایان نیز از برگزاری جشنی در یکی از ایام تعطیلات خبر داد و گفت: به پیشنهاد مسئولین شهرستان روز 12 فروردین جهت برپایی جشنی بزرگ متناسب با فرهنگ دینی و در شأن مردم شریف شهرستان مهریز معین شده است.
گفتنی است در سال گذشته بیش از 5000 نفر از مسافرین در مکان های از پیش تعیین شده اسکان داده شدند.
کیانی مقدم فرماندار مهریز در پایان تصریح کرد: امیدواریم با روحیه میهمان نوازی مردم خونگرم شهرستان مهریز شاهد استقبالی گسترده از مسافرین و میهمانانی که این شهرستان و این باغ شهر را به عنوان گذران ایام فراغت و تعطیلات خود انتخاب کرده اند باشیم.