فرماندار مهریز از پژوهشگران برتر تجلیل کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز  از پژوهشگران برتر شهرستان مهریز تجلیل کرد.
وی در این مراسم از متولیان امر پژوهش در شهرستان مهریز انتقاد کرد و اظهار داشت: از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش مهریز که متولیان امور پژوهش در شهرستان مهریز هستند، هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر برگزاری همایش تجلیل و یا برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش به فرمانداری ارسال نشده و در عین حال فرمانداری مهریز وظیفه خود دانست تا جلسه برنامه ریزی این هفته را چند روز قبل از آن برگزار کند که معرفی پژوهشگران برتر از سوی ادارات و نهادهای دولتی یکی از مصوبات این جلسه بود.
مهدی کیانی مقدم افزود: متولیان امر پژوهش در شهرستان مهریز نام کسی را به عنوان پژوهشگر برتر برای ما ارسال نکردند و این جای انتقاد دارد و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش مهریز باید هفته پژوهش را به عنوان یکی از مهم‌ترین هفته‌ها و برنامه‌های خود تلقی کنند.
وی بر فعالیت هر چه بیشتر دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در محل شهرک صنعتی تاکید کرد و گفت: حوزه پژوهشی هر خروجی مثبت و بهینه‌ای که داشته باشد، کل بشریت از آن بهره‌مند خواهند شد و فرمانداری مهریز آماده است با تمام امکانات و در حد اختیارات خود به دانشگاه و صنعتگران در برقراری ارتباط با یکدیگر و رفع موانع مساعدت کند.
فرماندار مهریز تصریح کرد: امروز پژوهش نیاز اساسی هر جامعه‌ای است و با توجه به توسعه همه جانبه ایران اسلامی و تولیدات روزافزون علمی کشور، انجام پژوهش‌های علمی عمل به منویات مقام عظمای ولایت است
کیانی مقدم افزود: اگر بخواهیم پویایی در زمینه‌‌های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم باید در مسیر پژوهش گام برداریم و مسئولان باید بسترهای فعالیت‌های پژوهشی را در بین نسل امروز فراهم کنند و با ارائه امکانات، نوجوانان و جوانان را تشویق و ترغیب به فعالیت‌های پژوهشی کنند.
در این مراسم سید حسین دهقانی با هشت اختراع هوافضایی و یک اختراع بیولوژیک، حجت‌الاسلام علی سالک با تالیف 9 کتاب، سید محمدرضا مشکاتی در زمینه ارائه مقالات و پژوهشایی در همایش‌های ملی، محمدعلی ابویی با ارائه دو اختراع و یک کتاب در دست چاپ، طیبه موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مهریز، سعید میروکیلی با ارائه 20 مقاله IST و شش طرح پژوهشی و سه مقاله علمی پژوهشی، پژوهشگران برتر مهریزی بودند که فرماندار مهریز از آنان تجلیل کرد.
معاونت فرمانداری مهریز هم طی سخنانی با انتقاد از متولیان امر پژوهش گفت: طی جلسه ای که هفته پیش با حضور مدیران ادارات مرتبط برگزار شد ادارات موظف شدند تا تاریخ 25 آذرماه نفرات برتر خود را در امر پژوهش به فرمانداری مهریز اعلام کنند ولی متاسفانه تنها چهار اداره از جمله: شهرداری، اداره کتابخانه های عمومی، مرکزآموزش فنی و حرفه ای و اداره تبلیغات اسلامی مهریز پاسخگوی این درخواست ما بودند.
وی افزود : فرمانداری مهریز هر ساله هفته پژوهش را به دستگاه های اجرایی اعلام می کند و این وظیفه اصلی متولیان پژوش است.
مهدی رخشان مدیر مرکز رشد مهریز هم در سخنانی از راه اندازی کمیته پژوهش در مهریز خبر داد و مرکز رشد مهریز در آینده ای نزدیک به راه اندازی کمیته پژوهش اقدام خواهد و با فراخوانی عمومی از پژوهشگران برای استفاده بیشتر آنها در شهرستان و ارائه نظرات بهره مند خواهیم شد.
وی از پرداخت تسهیلات به پژوهشگران خبر داد و گفت: پژوهشگران می توانند با ارائه ایده های خود به این مرکز پس از بررسی ایده ها به صندوق پژوهشی معرفی و از تسهیلات این صندوق بهره مند شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز هم از صدور کارت رایگان پژوهش برای پژوهشگران خبر داد و گفت: پژوهشگران می توانند با استفاده از این کارت بصورت رایگان از خدمات کتابخانه های ما استفاده کنند و کتابهای مورد علاقه خود را از کتابخانه ای دریافت و به کتابخانه ای دیگر تحویل دهند.