فرماندار مهريز : كميته امداد براي مردم شفاف سازي كند.

رضا زارع زاده ضمن تاكيد گزارش دهي كميته امداد منوط بر اينكه مبالغ جمع آوري شده سال قبل براي چه مواردي مصرف شده، اظهار کرد : با برگزاری جلسات با حضور مبلغین و دهیاران و توضيح نحوه هزينه كرد زكات در شهرستان و شفاف سازي براي مردم می توان نسبت به اجرای بهتر برنامه های شورای زکات اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز با حضور امام جمعه ، فرماندار ، رياست كميته امداد و جمعي از مسئولين شهرستان نشست شوراي زكات مهريز در سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

 فرماندار مهريز با بيان اينكه پرداخت زکات از فرهنگ غنی و ارزشمند دین مبین اسلام است گفت : جمع آوري زكات مي تواند حلال بسیاری از مشکلات مردم و محرومين جامعه باشد.

رضا زارع زاده مهريزي ضمن تاکید لازم مبنی بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه افزود : مسائل ومشکلات به صورت دقیق ومصداقی بررسی واعلام شود تا ادارات نیز بر حسب وظیفه همکاری وهمراهی لازم داشته باشند.

زارع زاده ضمن تاكيد گزارش دهي كميته امداد منوط بر اينكه مبالغ جمع آوري شده براي چه مواردي مصرف شده اظهار کرد : با برگزاری جلسات با حضور مبلغین و دهیاران و توضيح نحوه هزينه كرد زكات در شهرستان براي مردم می توان نسبت به اجرای بهتر برنامه های شورای زکات اقدام  کرد.

احمد ايزدي  گفت: زکات یکی از فروع دین است و به دلیل اهمیت بالای آن بارها در قرآن کریم در کنار نماز وهم تراز با آن مطرح‌شده است و ازآنجایی‌که پرداخت زکات موجب پاکی مال و برکت در کسب‌وکار وزندگی می‌شود باید این مهم در شهرستان نهادینه شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: آمار پرداخت زکات در شهرستان مهریز، نسبت به دیگر شهرستان‌ها متأسفانه پایین است و به همت بیشتر مسئولین و دلسوزان مذهبی برای نهادینه کردن این فرهنگ و این حکم الهی نیاز است.

وی با اشاره به نامه رئیس کمیته امداد به وزارت کشور و عضو اصلی شورای زکات کشور در خصوص جذب زکات فطره سال ۹۸ اظهار داشت: کمیته امداد با استقرار پایگاه‌هایی در سطح شهر باید بر اساس ظرفیت جمعیتی هر منطقه برای جمع‌آوری زکات فطره اقدام کند. برای استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای نیز قرار است پایگاه‌هایی در ورودی و خروجی شهرستان و با حمایت و همراهی نیروی انتظامی مستقر شود.

ایزدی همچنین هشدار داد. صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره باید با لوگوی (نشان‌واره) و آرم مخصوص کمیته باشد و نیروهای مستقر نیز باید مجوز لازم را داشته باشند. امیدوار هستیم با کمک و حمایت مسئولین در روز عید فطر، صندوق‌هایی که لوگوی (نشان‌واره) مخصوص ندارد و افرادی که بدون مجوز زکات مردم را دریافت می‌کنند جمع‌آوری شوند.