فرماندار مهريز: تمامي زمينه ها براي جلب رضايت معتكفين از برپايي اين مراسم معنوي و روح بخش فراهم شود
به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، مهدي كياني مقدم فرماندار مهريز در ابتداي اين جلسه ضمن عرض تسليت شهادت حضرت صديقه ي كبري حضرت زهرا سلام الله عليها،‌ به خاك و خون كشيدن شيعيان توسط وهابيت در بحرين را محكوم كرد.
وي ضمن تقدير از عوامل اجرايي مراسم روح بخش و معنوي اعتكاف گفت: خداي را سپاس گزاريم كه در سايه نظامي هستيم كه انجام فرايض الهي و احياي سنن ديني را فلسفه اصلي وجود خود مي داند و شكي نيست كه قدم برداشتن در مسير برگزاري مراسمي معنوي چون اعتكاف توفيقي از جانب حق تعالي مي باشد.
فرماندار مهريز يكي از اهداف اعتکاف را جدایی چند روزه از تلاش‌های دنیوی و معیشتی، برای به یاد آوردن معاد و هدف آفرینش و سپس جدی کردن عزم برای تلاش خالصانه برای خدا و خدمت به خلق دانست.
وي اظهار داشت : پيشي گرفتن از ديگر شهرستانها در امر برپايي جلسه برنامه ريزي اعتكاف خود نشان از ولايتمداري و ظرفيت والاي ارزشي و معنوي مردم اين ديار است كه گوي سبقت را در كارهاي خير از ديگر شهرستانها گرفته است.
كياني مقدم همچنين تصريح كرد: اعضاي شوراي اعتكاف مي بايست تمامي زمينه ها را براي جلب رضايت معتكفين از برپايي اين مراسم معنوي و روح بخش فراهم كنند.
وي اسيب شناسي و بررسي مشكلات و انتقادات سال قبل را از مهمترين وظايف اعضاي شوراي اعتكاف عنوان و مردمي بودن كارهاي اجرايي اين مراسم را نيز يك ارزش دانست و بر تقويت آن نيز تاكيد كرد.
در پايان نيز اعضاي شوراي اعتكاف به بيان پيشنهادات و انتقادات خود در اجراي برنامه هاي امسال پرداختند.
تقسيم كار بين كميته هايي چون كميته فرهنگي، كميته اطلاع رساني و تبليغات،‌كميته تداركات، كميته اجرايي، كميته پشتيباني خاتمه بخش اين جلسه بود.
گفتني است سال گذشته  720نفر در مهريز معتكف شدند كه  از اين تعداد 460 نفر در مساجد شهري و  260 نفر در مساجد روستايي ميهمان اين مراسم روح بخش و معنوي بودند
لازم به ذكر است كه 82 درصد از اين آمار را جوانان به خود اختصاص دادند.