طلاب مدرسه علمیه شفیعیه یزد از حوزه علمیه مهریز بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مدیر و 60 نفر از طلاب مدرسه علمیه شفیعیه یزد در سفر سیاحتی زیارتی به شهرستان مهریز از ساختمان جدید الاحداث حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) این شهرستان بازدید کردند.
امام جمعه مهریز در این بازدید از تکمیل ساختمان جدید الاحداث حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) مهریز تا دو سال آینده خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین علی برهان افزود: این ساختمان با 11هزار و 500 متر مربع مساحت و 9هزار متر مربع زیربنا تاکنون 70 درصد سازه آن با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان احداث شده است.
برهان اظهار امیدواری کرد: با همت و مساعدت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و یزد با تامین اعتبار 5 میلیارد تومان تا دو سال آینده این ساختمان تکمیل شود.
برهان با بیان اینکه این حوزه علمیه ظرفیت آموزش 300 طلبه در 10 پایه را داراست، افزود: 11 کلاس درس 40 نفره، مسجد، ساختمان اداری و سالن اجتماعات از جمله واحدهایی است که در این مجموعه احداث خواهد شد.
طلاب مدرسه علمیه شفیعیه همچنین  تربت پاک شهید کعبه استان یزد، حجت‌الاسلام محمدحسین برهان را غبار روبی و عطرافشانی کردند.
برهان در حاشیه این مراسم نیز تبلیغ دین خدا را وظیفه سنگین روحانیت خواند و افزود: روحانیت باید بیشتر وقت خود را بر روی بالا بردن اخلاق، ایمان و اعتقادات مردم متمرکز کنند که این وظیفه اصلی روحانیت است.
وی با تاکید بر افزایش بصیرت به ویژه بصیرت سیاسی توسط طلاب و روحانیت افزود: تبعات جنگ نرم دشمن به مراتب بیشتر از جنگ نظامی است و هدف دشمن با در اختیار قرار دادن ماهواره و ابزارهای جدید جنگ نرم، سست کردن بنیان خانواده است.
برهان لباس روحانیت را لباس خدمت به اسلام خواند و گفت: لباس روحانیت لباس خدمت به اسلام و دین است و به روحانیت عزت و آبرو می‌دهد.