شورای مشورتی دفاع مقدس بازوی مشورتی مدیران در امور شهدا

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرمانداري مهريز گفت: جلسه شورای مشورتی دفاع مقدس به عنوان بازوی مشورتی مدیران در امور ایثارگران باید پویاتر از همیشه زمینه را برای حضور مؤثر ایثارگران توانمند مهیا کند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان مهريز، اولين جلسه شورای مشورتی دفاع مقدس مهريز با حضور امام جمعه ، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرمانداري مهريز،فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان و دبیر شورای مشورتی دفاع مقدس مهريز و دیگر اعضا تشکیل شد.

امام جمعه مهریز در اين نشست گفت: نصب تصاویر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در مکان های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از بسیاری ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در منطقه پیشگیری می کند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: این اقدام نه تنها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم، گردشگران می شود بلکه به عنوان کار فرهنگی، از مطالبه های خانواده شهیدان و ایثارگران منطقه است.

وی ادامه داد: اگر توسط مسئولان امر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود این کار موجب آشنایی بیشتر مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با اهداف شهیدان و ضرورت تداوم راه آنها می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح کرد: اگر این مهم در عمل توسط دستگاه‌های مسئول در تفرجگاه‌های مختلف شهر اجرا شود شاهد پیشگیری از بسیاری معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ گردانی از سوی برخی افراد خواهیم شد که گسترش این کار موجب نارضایتی مردم شده است.

محی الدینی همچنین به اهمیت نصب تصاویر شهدا در جاده‌های اصلی و ورودی شهر مهریز اشاره کرد و از اینکه تاکنون برای انجام آن کار جدی توسط دستگاه‌های مسئول صورت نگرفته است، انتقاد کرد و پیگیری آن را تا حصول نتیجه خواستار شد.

**شورای مشورتی دفاع مقدس بازوی مشورتی مدیران در امور شهدا  

همچنين محمد جواد برزگر در این جلسه گفت: وجود و فعالیت این شورا برای شهرستان مهريز منشأ خیر و برکت است.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرمانداري مهريز با اشاره به وجود وحدت، ایثار و فداکاری میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس وحدت و همدلی میان رزمندگان زبانزد بود و امروز نیز همان رویه و روحیه را برای حل مشکلات شهرستان خواستاریم.

برزگر افزود: کشور ما امروزه امنیت و آسایش خود را مدیون رزمندگان و ایثارگران میداند و به واسطه مجاهدت و فداکاری این عزیزان کشور به این آسایش دست یافته است بنابراین همه ما به آنها و خانوادههایشان بدهکاریم.

معاون فرماندار مهريز ادامه داد: انتظار ما  از این نشستها ارائه برنامه های جدید، کارشناسانه و کاربردی است تا در مدیریت شهری از آنها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: فرمانداری این آمادگی را دارد تا نظرات و برنامه های اعضای شورا را اجرایی نماید و در برنامه ریزیهای فرهنگی، اجتماعی شهرستان ار نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کند.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: این شورا به عنوان بازوی مشورتی مدیران در امور شهدا باید پویاتر از همیشه زمینه را برای حضور موءثر خانواده شهدا و ایثارگران  توانمند مهیا کند.
 

**چهارمین کتاب، پیرامون موضوع رزمندگان اسلام و شهدای شهرستان مهریزمنتشر خواهد شد.

دبیر شورای مشورتی دفاع مقدس شهرستان مهریز گفت: این شورا در نظر دارد از طریق مصاحبه با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مهریز، به عنوان یادگاران دوران جنگ تحمیلی و جمع آوری خاطرات آن‌ها و همچنین، استفاده از خاطرات شهدا و با همکاری هنرمندان، اصحاب رسانه و نیز مسئولان مربوطه شهرستان، کتاب «نقش مردم مهریز در هشت سال دفاع مقدس» را منتشر کند. 

غلامرضا نصیری افزود: این شورا در زمینه حفظ یاد و خاطره رزمندگان، آزادگان و جانبازان و شهدا و همچنین به روز رسانی پرونده رزمندگان مهریز فعالیت می کند.

 گفتنی است، بعد از کتاب خاطرات شهید عبداللهی با عنوان «عبداللهی که عنداللهی شد» و کتاب خاطرات شهید محسن زاده و کتاب «شقایق های آسمانی» که به همت بنیاد شهید مهریز به چاپ رسیده است، این کتاب چهارمین کتابی است که پیرامون موضوع رزمندگان اسلام و شهدای شهرستان مهریز به چاپ خواهد رسید

** به زودی تصاویر شهدا در مراکز گردشگری مهریز نصب می شود

همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز با اشاره به اهمیت نصب تصاویر شهدا در مکان‌های تاریخی و فرهنگی بر پیگیری آن طی ماه‌های آینده با همکاری دستگاه‌های اجرایی قول مساعد داد.

الهام جلوداری افزود: برای ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم، جوانان و گردشگرانی که به مهریز می آیند می‌توان از طریق نصب تصاویر شهدا در فرهنگ سازی ارزش‌های دینی و انقلابی اقدام کرد.

در این جلسه مقرر شد تا با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های فرهنگی تصاویر شهدا در منطقه نصب شود.

مردم مهریز ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.