جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با حضور امام جمعه ، فرماندار ، معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه اعضای شورا در روز چهارشنبه ٩ دیماه ١٣٩٤ در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی فرمانداری مهریز و نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، این نشست با دستورکار" بررسی  آسیبهای  فرهنگی و اجتماعی شهرستان و ارائه راهکارهای عملی و سازنده جهت پیشگیری از وقوع جرم " برگزار شد.
در ابتدا سید رضا آقایی دبیر شورا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز اظهار امیدواری کرد  با برگزاری مستمر جلسات شورا و استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاهها قدمی مثبت در راه حل معضلات اجتماعی شهرستان برداشته شود.
در ادامه  حجه الاسلام برهان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اینکه آسیب شناسی اجتماعی در شهرستان مهریز انجام شده و اکنون باید در فکر راه حل بود گفت: شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی و استان ها باید به حل آسیب‌های اجتماعی فکر کند و برای تحول فرهنگی شورای فرهنگ عمومی باید سهم خود را ایفا کند. 
رئیس شورای شهرستان مهریز همچنین بر لزوم تامین بودجه به منظور اجرای مصوبات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان تاکید نمود.
در ادامه سید محمدرستگاری نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تقدیر از حضور اعضا وظیفه اصلی شورا را بررسی معضلات وآسیبهای فرهنگی واجتماعی وبرنامه ریزی برای رفع معضلات دانست و از حاضرین خواست تا ضمن بیان آسیب های اجتماعی حوزه فعالیت خود ، راهکارهای عملی جهت پیشگیری  را ارائه دهند.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی بهترین مکان برای طرح موضوعات اجتماعی و فرهنگی است تا با بررسی چالش ها و واقعیت های موجود برای رسیدن به راه حلی منطقی به نتایج عملیاتی رسید. در ادامه اعضاء به بیان آسیبهای اجتماعی شهرستان طبق آمار و مستندات رسمی و همچنین  پیشنهادات مورد نظر خود پرداختند.
تشکیل کارگروه ویژه آسیبهای های اجتماعی،استفاده ازظرفیت مبلغین و روحانیون ، برگزاری سلسله نشستها ویژه دانش آموزان و والدین با حضور مشاوران برجسته ، تشکیل کارگروه اقتصادی با هدف کاهش مشکل بیکاری از جمله مصوبات این جلسه بود.