شورای فرهنگ عمومی مهریز با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تشیکل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، شورای فرهنگ عمومی مهریز با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به ریاست امام جمعه این شهرستان تشیکل شد.
حجت الاسلام علی برهان امام جمعه مهریز در این جلسه ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در این شهرستان، زیبا جلوه دادن عفاف و حیا را از راهکارهای پیشگیری از بدحجابی خواند.
وی بالاترین سرمایه زن را داشتن حیا بیان و بر نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و تغذیه آن با شعارهای فرهنگی و متنوع تاکید کرد و مقرر شد در 5 نقطه پر تردد شهر تابلوهایی نصب شود.
وی همچنین بر حفظ حجاب برتر و وضع موجود حجاب در این شهرستان تاکید و برگزاری جلسات گفتمان و سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و آزاد این شهرستان  در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را امری ضروری دانست.
در ادامه نیز اعضا به ارائه عملکرد و مصوبات جلسه قبل در خصوص مبارزه با پدیده ی بد حجابی در اماکن تفریحی و گردشگری رد ایام تعطیلات نوروز پرداختند .
نشست مشترک دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی و برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتمان دینی برای دانشجویان در موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از نظرات اعضا بود.
مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز نیز در پایان این جلسه ضمن جمع بندی مصوبات بر اجرایی شدن نظرات و مصوبات تاکید کرد و افزود: رعايت حجاب و عفاف يک تکليف الهي است که بايد مورد توجه همگان قرار گيرد و بانوان در جامعه اسلامي بايد با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) که همانا حفظ حجاب و پوشش اسلامي است شخصيت واقعي خود را نشان دهند.
کیانی مقدم گفت:با رعايت حجاب و عفاف و پوشش اسلامي مي توان تهاجمات فرهنگي دشمنان را به نحو چشمگيري خنثي کرد.
وی افزود: مسئوليت در خصوص عفاف و حجاب مسئوليتي فرادستگاهي به شمار مي‌رود و زمينه‌سازي و بستر‌سازي در اين خصوص از وظايف ذاتي هر يك از دستگاه‌ها و ارگان‌ها است.