شهرك بيو تكنولوژي مهريز مي تواند جزو 5 شهرك بهداشت كشور قرار گيرد
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رييس اداره سياست‌گذاري فناوري اين وزارت‌خانه اظهار كرد: شهرك بيو‌تكنولوژي مهريز مي‌تواند جزو 5 شهرك بهداشت كشور قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريزمسعود فلاحی در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهرک بیوتکنولوژی و دانش و سلامت مهریز همچنین با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خودکفایی کشور با در نظر گرفتن  اقتصاد دانایی محور و با توجه به وضعیت تحریم‌های بین‌المللی، اظهار کرد: مشکل اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود برخی از داروها است.

وی افزود: راه‌اندازی شهرک بیوتکنولوژی مشکلات دارویی را بهبود خواهد بخشید

محمد رضا بابایی معاون برنامه‌ریزی استاندار نیز به معرفی جایگاه استان یزد در سطح کشور پرداخت و اظهار کرد: پسته، کشت گلخانه‌ای، انار، بادام، روناس، زعفران، صنایع و مواد معدنی از جمله محصولاتی است که استان یزد دارای رتبه‌های بالای کشور از نظر تولید آن است.

وی به وجود مرکز تحقیقات شیلات در استان و همچنین قطب بودن یزد در مقوله درمان در شرق و جنوب شرق کشور اشاره و تصریح کرد: استان یزد ظرفیت بالایی دارد که ایجاد شهرک مذکور باعث باروری آن خواهد شد.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که “حضور یزدی‌ها، آبادانی را به دنبال دارد حتی در شرایط سخت کاری”، گفت: این افتخارات را مدیون خاک پر برکت این مرز و بوم هستیم.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه بیوتکنولوژی در سطح جهان را مهم ارزیابی کرد و افزود: استان یزد همه توان خود را در شکل‌گیری شهرک بیو‌تکنولوژی به کار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريزشهرک بیوتکنولوژی مهریز در زمینی به وسعت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار با هدف حل مشکل تولید داروهای بیماری‌های صعب العلاج، هدایت پتانسیل استانی به خارج از مرکز استان، پوشش جنوب کشور در زمینه مقوله‌های پژوهشی و تولید داروهای نو ترکیب راه‌اندازی خواهد شد.