شناخت ،بررسي و پاسخگويي به شبهات از وظايف روحانيان

وی همچنین در گردهمايي مدیران ادارات و کارشناسان تبلیغات اسلامی استان كه در اردوگاه حضرت امام صادق(ع)منشاد برگزار شد، معاون امورمجلس و استان‌هاي سازمان تبليغات اسلامي بااشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري پيرامون ناتوي فرهنگي گفت:مديران ادارات تبليغات اسلامي به عنوان بازوان فرهنگي بايد علاوه بر ديد وسيع ,اهل پيش بيني باشند و خود را به ابزار روز مجهز کنند .


حجت الاسلام اسماعيل فلاح به توطئه‌هاي دشمنان به ويژه شبهه افکني دربين عموم، خصوصا نسل جوان جامعه پرداخت و افزود:استکبار جهاني به اين نتيجه رسيده که بايد با نظام اسلامي برخورد كرده ودر اين راستا ايجاد شبهه مي کند ، بنابراين مبلغان ديني بايد هوشيار باشند ،توطئه ها را بشناسند و با آن مقابله کنند .

وي شناخت شبهات ،بررسي و پاسخگويي به شبهات را از وظايف روحانيان برشمرد و اظهارداشت :اکنون انقلاب شکوهمند اسلامي درجهان زلزله اي به پاکرده و نمونه آن نبرد 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه است که همه اين پيروزي‌ها برگرفته از نهضت عاشورا و به برکت انقلاب اسلامي و رهبري‌هاي حضرت امام (ره)است .

معاون امورمجلس و استان‌هاي سازمان تبليغات اسلامي استقرار 1300 روحاني مستقردرکشور ،تاسيس 60 دبيرستان علوم و معارف صدرا ،حمايت از تشکل‌هاي تاثيرگذار،برگزاري گفتمان‌هاي ديني و اجراي طرح نهضت قرآن آموزي را از جمله اقدامات اين سازمان عنوان کرد و از ساماندهي فعاليت هاي فرهنگي درکشورخبرداد .

فلاح، هدف از تاسيس مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا را پرورش نيروهاي مستعد و کادرسازي براي کارهاي فرهنگي عنوان کرد و گفت :با توجه به اساسنامه جديد سازمان تبليغات اسلامي که به تاييد مقام معظم رهبري رسيده ساماندهي هيئت هاي مذهبي وفعاليت هاي قرآني از عمده فعاليت هاي اين سازمان است .

وي به نامگذاري سال جاري به نام سال اصلاح الگوي مصرف از سوي مقام معظم رهبر ي اشاره کرد وافزود:گروه هاي کارشناسي بايد دررابطه با فرمايشات رهبرفرزانه انقلاب برنامه ريزي کنند و سازمان تبليغات اسلامي نيز درصدد برنامه ريزي و تبيين و تحقق اين امراست .

مديرکل تبليغات اسلامي استان يزد نيز با گراميداشت سي امين سالگرد شهادت آيت ا... مطهري و هفته معلم به مطالعه آثارارزشمند آن شهيد بزرگوار تأکيد کرد و گفت:اگرمبلغان ديني نبودند خاتميت معنا پيدا نمي کرد و اگرامروز اسلام و تشيع پيشرفت دارد به واسطه حضورعالمان ديني و شاگردان مکتب امام جعفرصادق (ع)و سربازان امام زمان (عج)است .

حجت الاسلام سيد محمد شريف حسيني کوهستاني افزود: امروز وظيفه مبلغان ديني بسيار سنگين است زيرا به گفته شهيد مطهري اکنون زمان جنگ با شمشير نيست بلکه باگسترش اسلام دشمنان باايجاد شبهات مختلف درصدد تضعيف اعتقادات مردم هستند و وظيفه روحانيت است تاخود را آماده كرده و پاسخگوي شبهات باشند .

وي مبناي کاردرانجام امورفرهنگي،اجتماعي و سياسي را رهنمودهاي مقام معظم رهبري دانست و اظهارداشت: روحانيان بايد فرمايشات رهبرفرزانه انقلاب رادرتمامي زمينه ها بويژه امورفرهنگي نصب العين برنامه هاي تبليغي خويش قرار دهند.


در اين گردهمايي بحث طرح هاي فرهنگي و تبليغي ، اوقات فراغت ، اعتبارات و امکانات و برگزاري مناسبت هاي قمري و شمسي مورد بحث و بررسي قرار گرفت