شمارش معکوس برای بازگشایی تنها استخر سرپوشیده مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، بازگشایی تنها استخر شنای مهریز پس از 9 ماه تعطیلی به شمارش معکوس افتاد.
رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان مهریز در این خصوص گفت: پس از گذشت نه ماه از تعطیلی تنها استخر سرپوشیده مهریز، عملیات تعمیر آن رو به اتمام و استخر همین چند روز آتی راه اندازی می شود.
داود فتح آبادی از روزهای پایانی عملیات تعمیر و بازسازی استخر سرپوشیده صدف این شهرستان خبر داد و افزود: گذشت زمان باعث شده بود تا سقف این استخر دچار زنگ زدگی شدید شود به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این امر مجبور به تعطیلی و تعمیر و بازسازی استخر شدیم.
فتح‌آبادی بیان کرد: در این زمینه شکایاتی مبنی بر ریزش زنگ زدگی‌های سقف سالن به کف استخر مطرح شد که موجب آسیب‌دیدگی پای عده‌ای از شناگران شده بود.
وی با بیان اینکه 15 سال از افتتاح این استخر می‌گذرد، تصریح کرد: طی بازدید کارشناسان بهداشت از این استخر، زنگ زدگی اسکلت فلزی استخر همچنین ریزش پشم شیشه به داخل آب که سرطان‌زاست، باعث شد تا آب استخر آلوده و غیرقابل استفاده اعلام شده و استخر به تعطیلی کشیده شود.
فتح‌آبادی  ضمن عذرخوانی از مردم شهرستان مهریز برای صبر و شکیبایی در راه اندازی این استخر با بیان اینکه راه‌اندازی این استخر دغدغه فرماندار و مسئولان جامعه ورزش شهرستان نیز هست، خاطرنشان کرد: تعویض سقف استخر در ابتدای عملیات مرمت و تعمیر در نظر گرفته شده بود که در ادامه تعمیر سیستم آب،تصفیه، نور، لوله کشی و تعویض لوله های فرسوده دوشها و فاضلاب دوشها، سرویس های بهداشتی، کاشی های فرسوده نیز در دستور کار قرار گرفت که اجرا یا در دست تکمیل می باشد  که این عملیات زمینه ی استخری استاندارد را در شهرستان فراهم می کند.
وی همچنین قول مساعد جهت راه اندازی سونا و جکوزی برای این استخر داد و افزود: با عنایت فرماندار شهرستان و مسئولین استان امیدواریم عملیات احداث سونا و جکوزی نیز برای تنها استخرشنای سرپوشیده شهرستان مهریز در سال جاری انجام گیرد.
وی همچنین بیان کرد: برای اینکه سقفی که احداث خواهد شد از بازده و طول عمر مناسبی برخوردار باشد به همراه همکاران و کارشناسان مربوطه از استخرهای سطح استان نیز بازدید کردیم.
گفتنی است علاوه بر اینکه این استخر روزانه بیش از 100 نفر علاقمند به این ورزش را به خود جذب می‌کرد، بیش از 600 دانش‌آموز مهریزی نیز در سال تحصیلی جاری باید با شرکت در طرح ملی سباح شنا را آموزش می دیدند.
این استخر در فضایی به وسعت یک‌هزار و ‪ ۲۰۰‬متر مربع از سال ‪۱۳۷۵‬ با صرف 2میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی شد.