ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز برگزار شد

ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز چهارشنبه اول اسفند با حضور معاون فرماندار، جمعی از مسئولان و اعضای انجمن، در محل مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد.
ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز چهارشنبه اول اسفند با حضور معاون فرماندار، جمعی از مسئولان و اعضای انجمن، در محل مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز به نقل از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، محمد زارع، معاون فرماندار ضمن خیر مقدم به حاضران، از اداره کتابخانه های عمومی مهریز در زمینه گزارش فعالیت های صورت گرفته و به ویژه انجام خدمات مطلوب در کتابخانه های روستایی در سالجاری تقدیر کرد. 
معاون فرماندار همچنین در ادامه سخنان خود، ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای تشویق مردم به کتابخوانی را از برنامه های مهم کتابخانه ها برشمرد و در این خصوص بیان داشت: اجرای طرح ملی کتابخانه گردی و آشنایی نزدیک مردم و مسئولان از فعالیت ها و برنامه های کتابخانه و اجرای برنامه های متنوع در آن روز، یکی از عوامل ایجاد اشتیاق به مطالعه و دوستی با کتاب و کتابخانه هاست.
وی، برنامه ریزی و مشخص کردن فعالیت های کتابخانه ها را برای سال آینده مهم دانست و بیان کرد: همان طور که گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط اداره کتابخانه ها ارائه می شود، لازم و ضروری است که برای آینده کتابخانه ها نیز چشم انداز و اهدافی ارائه دهیم تا مشخص شود برای سال آینده چه کارهایی می خواهیم انجام بدهیم.
محمد زارع، ایام نوروز را فرصت مناسبی دانست که اداره کتابخانه ها ی عمومی شهرستان با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش در برگزاری نمایشگاه کتاب در ستادهای اسکان مسافران نوروزی  فعالیت داشته باشند.
معاون فرماندار، اصلاح و بهبود فضای سبز کتابخانه ها را مهم دانست و اظهار داشت: از آنجایی که کتابخانه ها با هدف خدمت رسانی به جامعه ایجاد شده است باید علاوه بر رفع نیازهای اطلاعاتی و فرهنگی مراجعان خود، شوق برانگیز و شادی آفرین باشد.
زارع، در بخش دیگر از سخنان خود، به کار نیک محمد حسن ابویی در خصوص اهداء کتاب های هنر به کتابخانه عمومی شهید مطهری و برگزاری نشست های آموزشی که در جهت راهنمایی هنرجویان در این کتابخانه برگزار می شود اشاره کرد و گفت: تجلیل از خانواده هایی که در زمینه فعالیت های فرهنگی پیشقدم هستند و در این خصوص به اهداء کتاب و نذر فرهنگی می پردازند و به نوعی وقف نوین را انجام می دهند ضروری است که تجلیل به عمل آورد تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
گفتنی است معرفی کتاب «40 دستاورد: به اعتراف نهادهای بین المللی در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران» نوشته «پژمان پورجباری» توسط حجت الاسلام والمسلمین متوسل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز حسن ختام این جلسه بود.