همزمان با نخستین روز سال تحصیلی 98- 97 و تقارن آن با ماه محرم و دومین روزاز هفته دفاع مقدس زنگ مهر و مقاومت در مهریز نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز به نقل از اداره  آموزش وپرورش شهرستان  ، همزمان با نخستین روز سال تحصیلی 98- 97 و تقارن آن با ماه محرم ودومین روزاز هفته دفاع مقدس زنگ مهر و مقاومت درکلیه مدارس مهریزوبصورت نمادین در هنرستان شهیدکشاورزی با حضور امام جمعه،فرماندار و جمع کثیری از مسئولین شهرستان  نواخته شد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ماه محرم وتقارن آن با بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مهر ماه زمان رشد جوانه های امید برای کشور است و ضروری است آموزش و پرورش بذر محبت و مکتب اهل بیت(ع) را در دانش آموزان جاودانه کند

حجه الاسلام انوری افزود: جاودانه شدن مکتب اهل بیت(ع) و نهادینه شدن فرهنگ عبودیت نیازمند تلاش موثر معلمان و آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی و اجرای راهکارهای حفاظت و صیانت از ارزش های ناب اسلامی ،تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت توسط دستگاه عظیم تعلیم و تربیت در بالندگی اندیشه ها ، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر آموزش‌وپرورش مهریز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شروع بهار دانایی و توانایی گفت: با تلاش های فرهنگیان مهریز مدارس این شهرستان برای پذیرایی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده سازی شده است.

سید علی کارآموز افزود:امروز سال تحصیلی جدید با حضور بیش از 10 هزار دانش آموز در مهریز در یکصد آموزشگاه در مناطق شهری و روستایی شروع می شود.

وی افزود: همچنین نزدیک به یک هزار فرهنگی ومعلم سال تحصیلی جدید را در کنار دانش‌آموزان آغاز می کنند.

 

با توجه به تقارن این ایام با ماه محرم دانش آموزان ضمن انجام مداحی، در خصوص سال تحصیلی مقاله هایی قرائت کردند