ساختمان جدید کتابخانه عمومی مدوار به بهره برداری رسید

ساختمان جديد كتابخانه عمومي روستاي مدوار مهريز در مراسمي با حضور مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، فرماندار مهريز، بخشدار و ديگر مسئولان اين شهرستان به بهره‌برداري رسيد.

مهدي كياني‌مقدم فرماندار مهريز در مراسم افتتاح اين كتابخانه با اشاره به اهميت كتابخانه‌هاي عمومي به عنوان يكي از بخش‌هاي مهم فرهنگي اظهار داشت: به دليل اينكه بحث كتابخانه‌ها به عنوان يكي از بخش‌هاي مهم فرهنگي در جامعه مطرح است، لازم است تمام مسئولان نگاه ويژه‌اي به اين بخش داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: كتابخانه‌ها كانون فرهنگ‌سازي در جامعه به شمار مي‌روند و براي ارتقاي سطح فرهنگ توجه ويژه به اين مراكز از ضرورت‌هاست.
كياني‌مقدم افزود: فرهنگ كتاب و كتابخواني بايد در جامعه ارتقا يابد و در اين راستا راه‌اندازي كتابخانه‌ها حتي در روستاها اقدامي شايسته است.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد نيز در اين مراسم با اشاره به تعداد كتابخانه‌هاي روستايي در شهرستان مهريز اظهار داشت: 25 درصد از كتابخانه‌هاي عمومي روستايي استان يزد در شهرستان مهريز قرار دارد.
محمدحسن علايي ادامه داد: هم‌اكنون در سطح استان يزد 20 كتابخانه روستايي وجود دارد كه پنج مورد از اين كتابخانه‌ها در روستاهاي شهرستان مهريز قرار دارند.
علايي خاطرنشان كرد: اين امر نشانگر فرهنگ بالاي روستائيان مهريز است كه افتخاري بزرگ براي استان يزد به شمار مي‌رود.
به گزارش فارس، ساختمان جديد كتابخانه عمومي روستاي مدوار مهريز در متراژ 400 مترمربع و زيربناي 150 مترمربع داراي 200 نفر عضويت و 5ميلون تومان تجهيزات است.
اين كتابخانه كه پنجمين كتابخانه روستايي مهريز است داراي بيش از يكهزار و 200 جلد كتاب در موضوعات مختلف است.
هم‌اكنون 11 كتابخانه عمومي در شهرستان مهريز وجود دارد كه اين كتابخانه‌ها داراي 72 هزار و 849 عنوان كتاب با 91 هزار و 32 نسخه كتاب و 6هزار و 300 عضو هستند كه اين شاخص‌ها مهريز را در زمره شهرستان‌هاي برتر استان يزد در آمار اعضاي كتابخانه‌ها قرار داده است.
14 درصد جمعيت كل شهرستان مهريز عضو كتابخانه‌ها هستند.