زنگ شوراها در مدارس مهریز به صدا در آمد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، زنگ شوراها در مدارس مهریز در مراسمی با حضور معاونین آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین ، دبیران و دانش آموزان به صدا در آمد.
حسن ملک پور بخشدار مرکزی مهریز در این مراسم که بصورت نمادین در آموزشگاه طالقانی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته شوراها با بیان اینکه در باورهای دینی ما شورا ومشورت جایگاه بس رفیع وبلندی دارد افزود: اسلام هیچ کس را از مشورت بی نیاز نمی داند به طوریکه پیامبر اکرم (ص) دستور یافت با مومنان ومسلمانان به مشورت بپردازد،.. وامرهم شوری بینهم، شاید نامیدن سوره ای در قرآن هم به نام شورا مبین ارزش نهادن به این امر مهم باشد.
ملک پور تصریح کرد: شوراها به عنوان مردمي ترين نهادي كه از بطن مردم برخواسته است نمي‌توانند اجازه دهند جز ماهيت خدمت‌رساني به مردم هدف ديگري براي شوراها تعريف شود.
وي افزود: همراهي مردم و ساير دستگاه‌ها با شورا نيازمند فراهم آوردن بستر مناسب فرهنگي و اجتماعي است و فراهم نمودن اين بسترها نيز بيش از هر چيزي بر عهده شوراهاست.
ملک پور عنوان کرد: بنیادِ این نهاد اجتماعی ، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ، برحل عمل گرایانه مشکلات مردم استوار است که این مهم با کسب سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی وپرهیز از دخالت دادن انگیزه های جناحی وحزبی درمیدان فعالیت شوراها محقق خواهد شد.
وی در توصیه ای به دانش آموزان مشورت کردن و همیاری و همکاری را در انجام امور سفارش کرد و یکی از رمزهای موفقیت را استفاده تجربیات و مساعدت دیگران خواند.