فرماندارشهرستان مهریـز؛

زنگ انقلاب در تمامی مدارس مهریز به صدا درآمد/ ولایت فقیه فصل مشترک وصیت نامه و سیره همه شهدا است / پیشرفت 200 درصدی کشور در ارائه مقالات علمی/ پیشرفت کشور را مدیون نخبگان و اساتیدمان هستیم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، صبح امروز فرماندار مهریز در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در هنرستان فنی شهید بهشتی شهرستان با تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت جواد الائمه، شهدا را الگوی مردم دانست و ولایت فقیه را فصل مشترک وصیت نامه و رفتار و سخنان همه شهدا عنوان کرد. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است بیان کرد: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است و این موضوع، اهمیت ۲۲ بهمن و ایام دهه فجر را نشان می دهد. 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، در خصوص دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: در سال ۵۳ حدود ۵۰ درصد مردم ایران به آب شرب دسترسی داشتند که این میزان در حال حاضر به حدود ۹۸ درصد رسیده است. 

دهقان بنادکی با بیان اینکه کشور ایران ۱ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد تصریح کرد: براساس استانداردها بایستی ایران ۱ درصد از مقالات علمی جهان را ارائه دهد،این آمار در سال ۵۷ در کشورمان ۰/۱ درصد بود در حالی که در سال ۹۸ در این زمینه ۲۰۰ درصد پیشرفت داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال اخیر در خصوص تعداد ثبت اختراع رتبه ۳۹ را داشتیم که اکنون رتبه ایران  به ۱۰ ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه براساس آمار پایگاه ASA سرعت رشد علمی ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است ادامه داد: ایران در بحث هوا و فضا در سال ۷۴  رتبه ۴۵ را در جهان داشت این در حالی است که اکنون رتبه ایران به ۱۰ رسیده است. 

فرماندار مهریز با بیان اینکه کشور رو به پیشرفت است و این پیشرفت را مدیون اساتید و نخبگان کشور هستیم، بر تلفیق درس و کار عملی تاکید کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز
@mehriz_farmandari