راه‌اندازي اتاق آموزشي افلاك براي دانش‌آموزان مهريزي

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، از سال تحصيلي جديد اتاق آموزشي افلاك براي دانش‌آموزان مهريزي راه‌اندازي  می شود.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز از راه‌اندازي اتاق آموزشي افلاك و آسمان‌نما براي دانش‌آموزان مهريزي راه‌اندازي مي‌شود.
حسن حاضري در بازديد از كانون فرهنگي تربيتي حضرت زينب (س) از راه‌اندازي اتاق آموزشي افلاك و آسمان‌نما براي دانش‌آموزان اين شهرستان در سال تحصيلي جديد خبر داد.
وي هدف از راه‌اندازي اين اتاق آموزشي را ترويج علم نجوم و ستاره‌شناسي بين دانش‌آموزان و برداشتن گامي در راستاي پيشرفت علمي و پر كردن اوقات فراغت آنان اعلام كرد.
رئيس آموزش و پرورش مهريز در حاشيه اين بازديد با اشاره به اهميت علم ستاره‌شناسي و آشنايي با كواكب در خداشناسي و انتقال آموزه‌ها و مفاهيم ديني به دانش‌آموزان بيان داشت: نظم موجود در كرات و ستارگان انسان را به تدبر و خداشناسي وا داشته و نتيجه اين شناخت در اعمال و زندگي انسان آشكار مي‌شود.
حاضري با اشاره به اهميت درس ستاره‌شناسي و تاثير آن در ساير رشته‌هاي علوم تجربي عنوان داشت: علم ستاره‌شناسي مورد بيتوجهي قرار گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: بيشتر دانش‌آموزان نسبت به ستاره‌شناسي اطلاعاتي ندارند و آموزش آن نيز به خاطر شرايط خاص (ظاهر شدن ستاره‌ها در شب) نياز دارد كه تحصيل آن را دچار مشكلات و دشواريهايي كرده است.
حاضري ايجاد فضاهاي مناسب نظير اتاق آسمان‌نما را زمينه خوبي براي آموزش و انتقال مطالب مربوطه به دانش‌آموزان دانست.
فرماندار مهريز نيز در اين بازديد حضور داشت و از برگزاري كلاس‌هاي تابستاني اين كانون بازديد و از مربيان اين دوره قدرداني كرد.
مهدي كياني‌مقدم ضمن بازديد و بررسي انتقاد مسئولان اين كانون در زمينه قديمي بودن فضا و كلاس‌هاي اين كانون، خواستار اختصاص مكاني مطلوب‌تر و در شأن دانش‌آموزان به اين كانون در سال تحصيلي جديد از سوي آموزش و پرورش شد.