رئیس دانشگاه ازاد مهریز خبر داد:واحد دانشگاه آزاد شهرستان مهريز تنها واحد دانشگاهي بين دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي در كشور است كه همه گرايش‌هاي رشته تحصيلي برق در آن متمركز شده
  رئیس دانشگاه ازاد مهریز خبر داد:واحد دانشگاه آزاد شهرستان مهريز تنها واحد دانشگاهي بين دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي در كشور است كه همه گرايش‌هاي رشته تحصيلي برق در آن متمركز شده.

محمدرضا ابرقویی رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد گفت: تمام‌ گرايش‌هاي رشته برق در اين دانشگاه راه‌اندازي شده و دانشگاه مهريز هم‌اكنون تنها واحد مجهز دانشگاهي در گرايش‌‌هاي برق است.
 وی اظهار داشت: مهريز شهرستاني است كه با توجه به ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي كه دارد، مراكز علمي و دانشگاهي اين شهرستان توانايي تربيت نيروهاي متخصص براي توسعه اقتصادي و صنعتي منطقه را داراست.
رئيس دانشگاه آزاد مهريز توسعه نيروي انساني را محور و زمينه‌ساز توسعه اقتصادي، اجتماعي و آموزشي دانست و حركت دانشگاه آزاد اسلامي مهريز را در مسير توسعه متوازن و پايدار استان و شهرستان مهم برشمرد و بر آن تاكيد كرد.

وی تصریح کرد:با توجه به موقعيت ممتاز شهرستان مهريز و قرار گرفتن در نقطه جنوبي استان يزد و بعد مسافت كم آن با مركز استان همچنين همجواري با جاده بين‌المللي و قرار گرفتن در بهترين منطقه آب و هوايي استان اين شهرستان يكي از نمونه‌‌ و مستعدترين شهرستان‌هاي يزد براي تبديل شدن به قطب دانشگاهي استان است.
وي يادآور شد: جدي گرفتن پژوهش و جذب هيئت علمي از مواردي است كه در ارتقاي كيفيت در دانشگاه آزاد اسلامي مهريز نقش اساسي دارد و مديريت اين دانشگاه بر اين دو اصل پايه‌گذاري شده است.
ابرقويي اظهار داشت: واحد دانشگاه آزاد شهرستان مهريز تنها واحد دانشگاهي بين دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي در كشور است كه همه گرايش‌هاي رشته تحصيلي برق در آن متمركز شده و اين واحد مسير پيشرفت و توسعه در استان يزد و شهرستان مهريز در تربيت نيروهاي متخصص برق را با افتخار طي مي‌كند.
وي از وجود رشته‌هاي تحصيلي با گرايش قدرت، الكترونيك، مخابرات و گرايش سوييچ، مخابرات با گرايش انتقال، كنترل و ابزار دقيق و انتقال و توزيع برق در اين دانشگاه خبر داد و گفت: آزمايشگاه‌هاي تخصصي مربوط به اين رشته‌ها در اين دانشگاه به حدي پيشرفته و با دانش روز مجهز شده است كه از دانشگاه‌هاي شهرستان‌هاي همجوار نيز براي آموزش دانشجويان خود به اين دانشگاه مراجعه مي‌كنند.
ابرقويي تصريح كرد: موفقيت دانشجويان فارغ‌التحصيل از اين دانشگاه در مقاطع بالاتر و داشتن سطح بالاي تخصص آنان در رشته تخصصي خود بر كسي در كشور و استان پوشيده نيست و اين خصوصيات و برتري دانشجويان اين واحد زبانزد خاص و عام است، به طوري ‌كه بيشتر فارغ‌التحصيلان اين واحد دانشگاهي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي معتبر كشور پذيرفته شده‌اند و يا در صنايع مادر كشور به كار گمارده شده‌اند كه اين امر نشانگر وجود استادان مجرب و متخصص و تلاش مسئولان و پرسنل اين دانشگاه است.
رئيس دانشگاه آزاد مهريز تاكيد كرد: پرسنل اين دانشگاه بر فراهم كردن مكان آموزشي با توجه بر دانش روز اهتمام مي‌ورزند، به طوري كه هم‌اكنون بزرگ‌ترين مجموعه خوابگاهي استان يزد با متراژ 21 هزار مترمربع كه بيش از 70 درصد آن را درختان ميوه تشكيل داده است، آماده پذيرايي از دانشجويان غيربومي شهرستان مهريز است.
وي با اشاره به اينكه اين مجموعه ويلايي داراي زمين ورزشي و ساختمان، دو سالن ورزشي سر پوشيده، كتابخانه و سالن مطالعه است، افزود: مهم‌ترين مزيت اين خوابگاه استفاده رايگان دانشجويان از سرويس اينترنت رايگان و قرار داشتن در مركزيت شهر مهريز نام برد.
ابرقويي يادآور شد: هم‌اكنون 50 دانشجو در اين خوابگاه مستقر شده‌اند و از امكانات جانبي خوابگاه به صورت رايگان استفاده مي‌كنند.
رئيس دانشگاه آزاد مهريز افزود: هم‌اكنون هزار و 200 دانشجو در 10 رشته كارشناسي ناپيوسته و يك رشته كارشناسي پيوسته و 11 رشته كارداني زير نظر 19 نفر هيئت علمي كه از اساتيد به‌نام استان هستند، مشغول تحصيل هستند.