رئیس بنیادشهید و امورایثارگران مهریز : بدون شک هيچ کسي نمي تواند به اندازه ذره اي هم حق اين آزادگان سرفراز را ادا نمايد.
وی افزود شهرستان مهریز دارای 60 نفر آزاده سرافراز می باشد که از اين ميزان 35 نفر در اين بنياد پرونده دارند و بقيه هم در ساير مناطق داراي پرونده مي باشند. 
وي اضافه کرد: اين آزادگان جانباز در طي هشت سال دفاع مقدس و در عمليات هاي مختلف به درجه والاي آزادگي نظام مقدس جمهوري اسلامي مفتخر شدند. 
نصيري خاطر نشان کرد: به منظور خدمت به آزادگان و خانواده هاي مکرم آنها طي يکسال گذشته فعاليت هاي مختلف فرهنگي و رفاهي صورت گرفته است . 
وي تاکيد کرد: بدون شک هيچ کسي نمي تواند به اندازه ذره اي هم حق اين آزادگان سرفراز را ادا نمايد و همه کارهايي که صورت مي گيرد تنها يک وظيفه بزرگ انقلابي و ارزشي است . 
رييس بنياد شهيد و امور ايثاگران مهريز تاکيد کرد: به مناسبت روز آزادگان در سطح اين شهرستان برنامه هاي مختلفي با همکاري ساير دستگاه هاي اجرايي و بخصوص فرمانداري و بخشداري پيش بيني شده است . 
وي گفت: برگزاري همايش تجليل از آزادگان و خانواده هاي مکرم آنها ، سرکشي مسئولان به منازل آزادگان ، برنامه هاي فرهنگي و همچنين جمع آوري گفته ها و خاطرات آزادگان در زمان اسارت براي انتشار کتاب هم صورت مي گيرد. 
وي يادآورشد: براي چاپ کتاب خاطرات آزادگان مهريزي فعاليت هايي صورت گرفته و اين روند همچنان ادامه دارد.