رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز: کلاس های قصه گویی و قصه خوانی در مهریز برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، سعید قریشی  رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز،  از برگزاری کلاسهای قصه گویی و قصه خوانی در کتابخانه های مهریز خبر داد. 
وی  یکی از مصوبات اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز و جلسه نهضت مطالعه مفید در سال جاری را برگزاری کلاسهای قصه گویی و قصه خوانی در کتابخانه های مهریز برشمرد.
وی افزود: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأمین مربی برای برگزاری کلاسهای قصه گویی و قصه خوانی در کتابخانه ها، این امر برای اولین بار در شهرستان مهریز اجرا می شود.
قریشی حضور کارشناس فرهنگی در جلسات اولیاء و مربیان و شورای آموزش و پرورش و معرفی طرح ها، برنامه ها و مسابقات کتابخوانی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان و اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه های هفتگی و درسی دانش آموزان را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.
معاون فرماندار مهریز نیز در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، بر این مهم تاکید کرد و افزود: این جلسات باید بیشتر جنبه عملی داشته باشد و مصوبات انجمن هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
سید محمد رستگاری اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید به صورت پایه ای و از مقطع دبستان فرهنگ سازی شود به گونه ای که در بزرگسالی مطالعه به یک عادت و بخشی از یک زندگی فرد درآید.
وی از اداره کتابخانه های عمومی مهریز به خاطر افزایش ساعت کار کتابخانه ها در ایام کنکور و امتحانات قدردانی کرد و گفت: کتابخانه ها باید سعی کنند کتابهای موضوعی و به روز را در کتابخانه داشته باشند تا جوانان جذب کتابخانه شوند.
رستگاری بیان داشت: برای ترویج مطالعه مفید باید فهرست تازه های کتاب موجود در کتابخانه ها به مدارس و ادارات ارسال شود تا از این طریق شهروندان با کتابهای جدید موجود در کتابخانه آشنا شده و به کتابخانه دعوت شوند.