رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز: 520 کودک مهریزی در مهدکودک‌ها آموزش داده می‌شوند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز از حضور و آموزش 520 کودک مهریزی در مهدکودک‌های این شهرستان خبر داد.
 محمد ابهت در اختتامیه کارگاه آموزشی مربیان و مدیران مهدهای کودک مهریز با اشاره به لزوم برگزاری این دوره‌های آموزشی و محتوای این کارگاه اظهار داشت: مربیان و مدیران مهدهای کودک مهریز با شرکت در این کارگاه آموزشی با مهارت‌های زندگی و نحوه پیشگیری از اعتیاد آشنا شدند.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه نزدیک به 40 نفر از مربیان و مدیران مهدهای کودک با مهارت‌های خودآگاهی، همدلی، برقراری ارتباطات گروهی، ارتباط و رابطه موثر، مقابله با هیجانات منفی و استرس و حل مسائل و مهارت تصمیم گیری آشنا شدند.
ابهت هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح علمی مربیان در راستای آموزش کودکان به منظور پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و فراگیری مهارت‌های زندگی و بررسی شخصیت کودکان از بدو ورود به جامعه و تقویت اعتماد به نفس کودکان در تمام مراحل زندگی بیان کرد.
وی در مورد آمار مهدکودک‌ها و کودکان این شهرستان خاطرنشان کرد: 18 مهدکودک شهری و روستایی وظیفه تربیت و آموزش 520 کودک زیر شش سال را به عهده دارند.
ابهت با اعلام اینکه طرح سلامت دهان و دندان نیز مدتی است با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی در مهدهای کودک مهریز در حال اجراست، اظهار داشت: خانواده‌ها می‌توانند فرزندان زیر شش سال خود را برای اجرای این طرح به مهدهای کودک ببرند.
وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع بیش از 900 کودک مهریزی در این طرح شرکت کردند، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح پیمایشی وضعیت سلامت دهان و دندان، میزان پوسیدگی دندان نونهالان، بدو ورود به دبستان و وضعیت آگاهی و نگرش والدین این کودکان نسبت به زمینه‌های مختلف سلامت دهان و دندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 در پایان این دوره سئوالات مطرح شده از سوی مربیان توسط کارشناس پاسخ داده و بسته‌های آموزشی مهارت‌های زندگی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.