رئيس دانشگاه آزاد مهريز با اشاره به اهميت جايگاه ولايت در جمهوري اسلامي گفت: عشق و ارادت به ولايت بايد از ياران امام حسين (ع)، شهداي مظلوم ماه محرم الگو گرفته شود
  رئيس دانشگاه آزاد مهريز با اشاره به اهميت جايگاه ولايت در جمهوري اسلامي گفت: عشق و ارادت به ولايت بايد از ياران امام حسين (ع)، شهداي مظلوم ماه محرم الگو گرفته شود.
محمدرضا ابرقويي در گزارشی اظهار داشت: امروز حاميان ولايت‌فقيه به ويژه دانشجويان بايد درس دفاع از دين، ولايتمداري و نهراسيدن از شهادت در راه احياي دين را از قيام كربلا بياموزند.
وي با اظهار تاسف از وقايعي كه بعد از انتخابات به بهانه‌ها و مناسبت‌هاي مختلف آغاز شد و به عاشورا و حتي پس از آن ختم شد، افزود: حركت مذبوحانه‌اي كه در طول اين مدت به ويژه در ظهر عاشورا اتفاق افتاد، فقط از عده‌اي فريب‌خورده بر مي‌آمد كه حتي حرمت ماه خون و ماه سالار شهيدان را هم شكستند و به اصول اساسي انقلاب و اسلام تعرض كردند.
رئيس دانشگاه آزاد مهريز خاطرنشان كرد: نهضت‌ امام خميني (ره) ادامه حماسه حسيني بود و در تمام طول تاريخ در تمام نهضت‌هاي اسلامي بعد از كربلا تاكنون رگه‌هايي از تاثيرگذاري حادثه كربلا و قيام امام حسين (ع) وجود دارد به طوري كه اغلب نهضت‌ها از حادثه كربلا انرژي گرفته و پيروز و ماندگار شده‌اند اما مهم‌ترين درسي كه بايد از وقايع آن زمان گرفت اين است كه اگر دين اسلام به خطر بيفتد، بايد همه چيز را فداي دين كرد، نه اينكه دين را فداي همه چيز كنيم.
ابرقويي تصريح كرد: دانشجويان به دنبال وقايع اخير بايد درس رهايي از رفاه‌زدگي، وارستگي از علايق زندگي، معروف‌گرايي و منكرستيزي، احساس مسئوليت، دفاع از دين، ولايتمداري و نهراسيدن از شهادت در راه احياي دين را از شهداي طول تاريخ به ويژه شهداي كربلا بياموزند.
رئيس دانشگاه آزاد مهريز بيان داشت: ارتباط مستقيم و بدون واسطه امت و امام (ره) در انقلاب اسلامي ايران به شيوه خاصي از سوي حضرت امام راحل (ره )طراحي، ترسيم شده كه هميشه سيال و جاري است و اين در حالي رقم مي‌خورد كه تجمع بزرگ عاشوراييان و حضور گسترده و دندانشكن تمام اقشار ملت بزرگ اسلامي، فارغ از هر جناح و مذهب نتيجه تدابير عالي رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است.
وي ادامه داد: عوام يعني آحاد مردم و امت با تمام وجود و با اخلاص پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامي و همراه و همگام با ايشان هستند و به ويژه دانشجويان و استادان دانشگاه آزاد مهريز با تمام وجود بيعت خود را با مقام معظم رهبري دو چندان محكم كرده و بر حفظ و پاسداري از حرمت خون شهيدان كربلا و ايران اسلامي و حفظ نظام انقلاب اسلامي تا ظهور حضرت مهدي اعلام مي‌دارند