دیدار پرسنل جهاد کشاورزی مهریز با فرماندار این شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، محمدحسین حکیمی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهریز در دیدار پرسنل این اداره با فرماندار مهریز که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در محل فرمانداری مهریز برگزار شد از بهره برداری از 133 پروِژه کشاورزی و دامی در سال 89 در مهریز خبر داد و افزود:
در سال 89 مبلغ 133 پروژه در زمینه های کشاورزی و دامی با اعتباری بالغ بر 2.906.080  تومان عمدتا به پایان رسیده و برخی از آنها نیز طی دو ماه اینده به اتمام خواهد رسید.
مدیرجهاد کشاورزی مهریز بیان داشت: این وجوه در قالب منابع اعتباری شامل 28 درصد اعتبارات استانی با 39پروژه، 34 درصد اعتبارات خشکسالی با 91 پروژه، 31 درصد اعتبارات ملی با یک پروژه و 7 درصد اعتبارات رهبری با 2 پروژه به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی افزود: این پروژه ها در زمینه های مختلف کشاورزی از قبیل احداث استخرهای ذخیره اب، انتقال آب از طریق لوله گذاری احداث کانالهای آبیاری، تسطیح اراضی کشاورزی، احداث جاده های دسترسی به مزارع، تجهیز چاه های کشاورزی،
احیاء و مرمت قنوات، به زراعی محصولات زراعی و باغی، بهبود و افزایش تولیدات دامی و آبزیان، پیش اگاهی و مبارزه با آفات همگانی، احداث و تکمیل مجتمع های دامداری و گلخانه ای، صالاح باغات خسارت دیده و آموزش های ترویجی و مهارتی تولیدکنندگان و بهره برداران شهرستان مهریز بوده است.
حکیمی افزود: در زمینه تسهیلات پرداختی به کشاورزان در سال 89 نیز مبلغ  20.997.820.000 تومان شامل 129 فقره در زمینه دامی، 61 فقره در زمینه زراعی و باغی و 152 فقره در زمینه های مختلف امور فنی و زیربنائی و 19 فقره در زمینه صنایع و مکانیزاسیون با بانک های عامل شامل صندوق حمایت کشاورزی، بانک تجارت، بانک سپه، بانک صادرات، بانک صادرات و بانک ملی معرفی گردیده اند.
مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز در این دیدار ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از فعالیت ها و عملکرد این اداره، داشتن روحیه جهادگونه این پرسنل را در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده خواستار شد .
وی  از بحران خشکسالی به عنوان واقعیتی نام برد که مسئولان تداوم آن را باید باور داشته باشند و  در تاکیدی به پرسنل جهاد کشاورزی همت و تلاش ویژه آنان را برای رفع مشکلات روستائیان و مبارزه با بحران خشکسالی خواستار شد و از آن به عنوان اولویتی برای مسئولان بخش کشاورزی یاد کرد.
کیانی مقدم همچنین استفاده از محصولات کم آب خواه را سیاستی مناسب برای زمان خشکسالی نام برد و افزود:‌مسولان جهاد کشاورزی باید با فرهنگ سازی و ترویج و اطلاع رسانی به مردم در خصوص محصولات کم آب خواه تلاش کنند.
وی در ادامه از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای فعالیت ها و عملکرد آنان در توسعه و پیشرفت شهرستان در بخش دامداری و دامپروری قدردانی کرد و افزود: می بایست با حفظ وضع موجود در راه حل مشکلات دامداران قدم برداشت.
فرماندار مهریز ارتقاء و به روز کردن تجهیزات کشتارگاه صنعتی مهریز را از برنامه ها و اهداف شهرستان در آینده خواند و  رفع مشکلات بهداشتی و آلایندگی کشتارگاه را خواستار شد.
کیانی مقدم در پایان از همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان در اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه ها قدردانی کرد و بیان داشت: با همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان به حمدلله شاهد اجرای موفقیت آمیز این قانون در سراسر کشور هستیم و قطعاً دولت نیز با رفع مشکلات مردم در این زمینه قدم های مثبتی در راه خدمت رسانی به مردم با اجرای طرح تحول اقتصادی خواهد برداشت.