دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با امام جمعه و فرماندار مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حمید نصیری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با امام جمعه و فرماندار مهریز دیدار کرد.

نصیری در حاشیه این دیدار از آغاز 7 هزار و 600 طرح اشتغالزایی برای نیازمندان استان یزد تا یک ماه آینده خبر داد.
وی افزود: در کل استان یزد به 7 هزار و 600 طرح اشتغالزایی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و مشاغل خانگی و خودکفایی تسهیلات قرض‌الحسنه دو تا 20 میلیون تومان اعطا می‌شود تا زمینه اشتغال هر چه بیشتر نیازمندان و مددجویان بیکار فراهم شود.
نصیری خاطرنشان کرد: در استان یزد فاز اول این طرح که شناسایی محرومان و نیازمندان بیکار بوده 90 درصد انجام شده و کار بررسی طرح‌ها و تشکیل پرونده‌ها نیز 50 درصد صورت گرفته که تا یک ماه آینده تمام افراد و متقاضیانی که واجد شرایط بوده و تشکیل پرونده دادند به بانک‌ها معرفی یا از صندوق کمیته حضرت امام بهره‌مند می‌شوند.
وی عنوان کرد: در همین راستا نیز گام‌های مثبتی برای آموزش مددجویان و نیازمندان قبل از اجرا و حین اجرای طرح‌ها برداشته خواهد شد.
نصیری یادآور شد: در طول اجرای این طرح هر سه ماه یک‌بار گزارش بازرسی و نظارت از طرح‌ها صورت خواهد گرفت.
این مسئول ادامه داد: 860 مورد از این طرح‌ها به شهرستان مهریز اختصاص یافته که فاز اول آن یعنی کارشناسایی محرومان و نیازمندان و مددجویان بیکار به پایان رسیده است و تا پایان سال خانواده‌ای زیر پوشش با جمعیت بالای دو نفر بیکار نخواهیم داشت.
نصیری همچنین از قبولی و راه‌یابی بالای 80 درصدی دانش‌آموزان زیرپوشش این کمیته در استان یزد به مراکز دانشگاهی خبر داد.
وی ضمن بازدید از واحدهای مسکونی احداث شده برای نیازمندان مهریزی، ساخت 2 هزار واحد مسکونی در سه سال اخیر در استان یزد برای مددجویان و نیازمندان را از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد خواند که با کیفیت بسیار بالا، قیمتی ارزان و با تجهیزات کامل در شهرهای مختلف استان بنا شده است.
امام جمعه مهریز نیز در این دیدار با اشاره به نقش و ویژگی‌های مهم نیروهای انسانی فعال در بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: انگیزه، قدرت تعامل و برقراری ارتباط همچنین امانت‌داری و صداقت از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروهای فعال در حوزه مشارکت‌های مردمی است.
حجت‌الاسلام علی برهان ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: فعالیت‌های کمیته امداد در تمام زمینه‌ها باید الگویی مناسب برای دیگر نهادهای استان یزد باشد.
برهان با تاکید بر استفاده از مبلغان کارآمد در راستای تبلیغ و ترویج انفاق و سنت‌های حسنه اضافه کرد: باید با اطلاع‌رسانی شفاف و موثر و رفتارهای صادقانه در جلب اعتماد عمومی، نگهداشت و تقویت مشارکت مشترکان و خیران در طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گام برداشت.
فرماندار مهریز نیز در این دیدار از تلاش‌ها و گام‌های مثبت کمیته امداد در راستای حل معضل بیکاری قدردانی کرد.
مهدی کیانی مقدم بر گسترش تلاش‌ها و فعالیت‌های کمیته امداد در راستای اشتغالزایی و به خودکفایی رساندن مددجویان و محرومان جامعه تاکید کرد.