دکتر فروزان نیا: بیمارستان افشار یزد قطب قلب مركز و جنوب كشور شناخته شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، رئیس بیمارستان دولتی افشار یزد گفت: این بیمارستان با انجام بهزار و 288 عمل جراحی قلب، 4هزار و 102 آنژیوگرافی، هزار و 17 آنژیوپلاستی به عنوان مهم‌ترین قطب درمان قلب در مركز و جنوب كشور است.
دكتر سید خلیل فروزان‌نیا از افتخارات شهرستان مهریز در مورد عملكرد بیمارستان افشار اظهار داشت: بیمارستان محمدصادق افشار بخش‌های جراحی قلب، اتاق عمل قلب باز، داخلی قلب، آنژیوگرافی، ارتوپدی مردان و زنان، اتاق زایمان و اتاق عمل جراحی با154 تخت فعال همچنین با بخش‌های ویژه از قبیل سه بخش CCU -2 بخش ICU قلب و یك بخش ICU نارسایی قلب و تجهیزات كامل و با همكاری پزشكان متخصص و فوق تخصص مجرب و متعهد و كادر وظیفه شناس می‌تواند به بیماران خدمات ارائه دهد.
وی ادامه داد: درسال 1389 در این بیمارستان 12 هزار و 830 بیمار بستری شده‌اند كه از این تعداد 6هزار و 659 بیمار از استان یزد و 3هزار و945 بیمار از خارج از استان و 464 بیمار اتباع خارجی پذیرش شده‌اند.
فروزان‌نیا گفت: این بیمارستان كه زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد فعالیت می‌كند با داشتن بخش‌های پاراكلینیك از قبیل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اكو و تست ورزش، هولتر و در آینده نزدیك سی تی آنژیو می‌تواند به صورت سرپایی به تمام بیماران خدمت‌رسانی كند.
وی افزود: در همین راستا در سال گذشته 145هزار و 294 بیمار برای انجام اعمال یاد شده به صورت سرپایی به این مركز مراجعه كرده‌اند. رئیس بیمارستان افشار عنوان كرد: این بیمارستان در سال 89 با انجام هزار و 288 عمل قلب، 4هزار و 102آنژیوگرافی، هزار و 17 آنژیوپلاستی و 131 آنژیوگرافی اطفال به عنوان مهم‌ترین قطب درمان قلب در مركز و جنوب كشور شناخته شد.
وی یادآور شد: این بیمارستان با فعالیت بیش از ده‌ها عضو هیئت علمی یكی از مراكز علمی آموزشی استان یزد است كه آموزش به دانشجویان پزشكی ـ تخصصی قلب همچنین رشته‌های بهداشتی و درمانی به عنوان مركز درمانی آموزشی به شمار میرود.
فروزان‌نیا ادامه داد: این مركز درمانی، آموزشی و پژوهشی با داشتن مركزتحقیقات قلب و عروق كه با تلاش و پشتكار پزشكان و كاركنان همچنین با فراهم كردن زمینه برای پژوهش از قبیل كتابخانه، اینترنت،بخش animal lab، بخش stem cell توانسته است طرح‌های پژوهشی تحقیقاتی خوبی را ارائه دهد كه می‌توان به تعداد 54 مقاله كادر پرستاری كه از این تعداد 43 مورد آن به صورت پوستر و 11مورد آن به صورت سخنرانی در كنگره‌ها و سمینارهای داخلی و خارجی مطرح شده است، اشاره كرد.
وی یادآور شد: كلینیك تخصصی این مركز در تمام زمینه‌ها از قبیل جراحی قلب، قلب، ارتوپدی، زنان و زایمان، قلب اطفال، عفونی و با بهره‌مندی از تجهیزات رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، اكو و تست ورزش و الكتروكاردیوگرافی یكی از فعال‌ترین كلینیك‌های تخصصی این استان است.
فروزان‌نیا گفت: این مركز درمانی علاوه بر اقدامات درمانی زمینه‌ای مناسب برای جذب افراد خیر استان فراهم كرده كه می‌توان به ساخت و تجهیز چندین بخش بیمارستان و خرید دستگاه‌های مورد نیاز همچنین ساخت اورژانس قلب اشاره كرد.
رئیس بیمارستان افشار یزد در مورد اقـدامـات انجام شده سال گذشته تاكنون نیز بیان كرد: تكمیل اقدامات بازسازی و تعمیرات بخش‌های درمانی بیمارستان، راه‌اندازی بخش VIP بیمارستان، آماده‌سازی اتاق عمل قلب 2 بیمارستان و تجهیز آن، آماده‌سازی راه‌اندازی بخش NICU بیمارستان، راه‌اندازی كلینیك طب كار و... از جمله اقداماتی بود كه در سال گذشته در این بیمارستان انجام شد.
وی همچنین ساخت اورژانس قلب بیمارستان، برگزاری كلاس آموزش زبان انگلیسی برای كاركنان بیمارستان، برگزاری دوره‌های ورزشی برای كاركنان و برگزاری كنگره آریتمی با همكاری مركز تحقیقات قلب و عروق را از دیگر اقدامات انجام شده در این مركز عنوان كرد.