دومین نشست هماهنگی تدوین کتاب دفاع مقدس مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، دومین نشست هماهنگی تدوین و انتشار کتاب نقش شهرستان مهریز در دفاع مقدس با حضور جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس  در محل ناحیه مقاومت بسجی مهریز برگزار شد.
سرهنگ محمدرضا دهقان دهنوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز در این نشست  اظهار داشت: نقش شهرستان مهریز در دفاع مقدس امر مهمی است که باید جمع‌آوری و منتشر شود تا جوانان این نسل و نسل‌های بعدی از این خاطرات و نوشته‌ها استفاده کنند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تاریخ دفاع مقدس یک گنجینه با ارزش است، افزود: ما هر چه قدر که می‌توانیم باید از این گنجینه برای نشر فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت در بین نسل‌های بعدی استفاده کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز تصریح کرد: این امر نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های سربازان این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس خواهد داشت و تألیف این کتاب نیز از جمله کارهای ارزشمندی است که مرکز نشر و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مهریز با همکاری فرمانداری و سایر ادارات و نهادهای دولتی مهریز انجام خواهد داد.
دهقان افزود: این کتاب دائره المعارفی از تلاش‌های مردم مهریز در سال‌های جنگ تحمیلی است و مشتمل بر زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، آثار، دست‌نوشته‌ها و خاطرات شهدای شهرستان همچنین مصاحبه‌ها، اشعار و آثار هنری در مورد دفاع مقدس است.
دهقان از رزمندگان و مردم شهرستان مهریز دعوت کرد تا با مراجعه به دفتر نشر حفظ آثار دفاع مقدس مهریز واقع در ساختمان قدیم سپاه، خاطرات خود را بیان کنند.