دومین جلسه شورای سلامت شهرستان مهریزدرسال 93 با حضور فرماندار،مسئولین ادارات و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد

در دومین جلسه شورای سلامت شهرستان رییس شبکه بهداشت و درمان مهریز ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان گفت: در این طرح سهم پرداختی مردم از کل هزينه های بستری در بيمارستانهای دولتی و دانشگاهی، حداکثر 10 درصد خواهد بود.

وی در ادامه به تغيير و تحولات اساسی در نحوه خدمات رسانی در بيمارستانها، ميزان افزايش مراجعات مردم به اين بيمارستانها و به بهتر شدن نحوه ارائه خدمات به بيماران اشاره نمود.

میرجلیلی افزود: دسترسی آسان بيماران به دارو به خصوص بيماران صعب العلاج و رفع دغدغه های مردم گام بلندی در حوزه درمان و سلامت بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت يازدهم برداشته شد.

دکتر میرجلیلی در ادامه کسب مقام نخست شهرستان مهریز را در برنامه های هفته سلامت سال جاری خاطر نشان ساخت و ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های ادارات و نهادها و پرسنل خدوم بهداشت ودرمان گفت: در هفته سلامت شهرستان مهریز با اجرای بیش از 30 برنامه در بین شهرستانهای استان موفق به کسب مقام اول را شده است.

فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان مهریز هم ضمن قدردانی از زحمات شورای سلامت و نیروهای بهداشت ودرمان شهرستان،کسب مقام اول شهرستان در برنامه های هفته سلامت را تبریک گفت.

مهندس رستگاری در ادامه به اهمیت جایگاه بهداشت در سلامت جامعه و مردم اشاره کرد و بر همکاری همه جانبه ادارات و نهادها در این ارتقای سطح سلامت مردم تاکید کرد.

در ادامه نشست شورای سلامت با تبادل نظر تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

- جلوگیری از آلودگی ارضی اطراف جاده کوهریک توسط شهرداری و نصب تابلو

- ایجاد جاده سلامت در محدوده جاده کوهریک و میانکوه توسط اداره راه و شهرسازی

- مکان یابی اراضی آلوده شده اطراف شهر توسط شهرداری و ارائه گزارش به دبیرخانه بمنظور ساماندهی مکانهای مذکور

- تشکیل کارگروه دوچرخه سواری همگانی شهرستان با محوریت اداره ورزش و جوانان

- ایجاد کتابخانه سلامت با همکاری شبکه بهداشت ودرمان توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان و طرح موضوع در انجمن کتابخانه های عمومی

- تشکیل کارگروه مبلمان شهری با محوریت اتاق اصناف

- تشکیل کمیته ساماندهی کشتارگاه شهرستان